Jump to content
aussiewench

German people...rührt euch!!

 Share

7,628 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: AOS (apr) Country: Germany
Timeline
Based on the national census in 2000, the US Census Bureau puts the estimate of illegal immigrants at 8.7 million. As of 2003, the US Citizenship and Immigration Services put the number at 7 million. Since then, United States immigration officials have said the number has grown by as much as 500,000 a year.

Die sollten sich weng mehr sorgen um die illegal immigrants machen als um uns...

blackribbonsmall.png

Walk with the angels

let them keep you safe

we'll join you one day

in that wonderful place

stand on the clouds and never forget

we're holding on to you

in our memories and thoughts

until one day we'll meet again

Truly missed but never forgotten:

Diana

RIP 1982-08/2008

Verena

RIP 1983-03/2008

Daddy

RIP

"IMMIGRATION" PROCESS (TIMELINE):CLICK HERE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Sabrina

ne ;)

Also: Das medical, was in deutschland gemacht wurde, wurde direkt ans konsulat geschickt. Dort wurde es dann reviewed und nachdem alles ok war, hat man mir mein visum ausgestellt und alle unterlagen ,inklusive des medicals aus deutschland in einem versiegelten umschlag zugeschickt. war ja bei dir auch so.

Bei der Immigration haben die den umschlag aufgemacht und alle dokumente durchgesehen. Da war mein medical dabei! Hab ich selber gesehen.

Die ganzen sachen, samt medical sind dann nach chicago gegangen und ich habe zusaetzlich das vaccination supplement (I-693A) mit meinen AOS unterlagen eingeschickt.

Die haben also sowohl das I-693 als auch das I-693A von mir. Nur sind beide sachen oder auch nur das I-693 (medical aus deutschland) sind seit dem tranfer nach californien verschwunden. Und ich soll nu ein neues machen lassen.

Ich hoffe das erklaert es einbisschen besser.

blackribbonsmall.png

R.I.P Diana

1982-2008

Removal Timeline

11/17/08 - mailed out documents

11/19/08 - documents received by USCIS

11/25/08 - check cashed

12/10/08 - Biometrics letter

12/19/08 - second Biometrics letter

12/26/09 - went to Boston for Biometrics Appointment - THEY WERE CLOSED!!!!!!!!!

01/13/09 - Biometrics Appointment in Boston

01/13/09 - several phonecalls to uscis to find out where my extension letter is - will send out extension letter which will take up to 3 weeks

01/21/09 - phonecall to uscis about the extension letter. They are still working on the service request! told me to go to an infopass

appointment

01/22/09 - went to SS office to get a new SS-card. They won't issue a new one because me GC expires in 2 weeks.

01/22/09 - talked to the Office of my congressman. They will look into the issue and call me back - hopefully!!!!

01/26/09 - talked to the Office of the congressman. She read an email to me from USCIS stating that they sent out the letter on Friday!

They said I should have it in 7 days! So now we wait.....again!

01/29/09 - extension letter received!

05/15/09 - Removal of conditions approved :) ..waiting for actual card now :)

06/01/09 - Card in the mail!

Link to comment
Share on other sites

Filed: AOS (apr) Country: Germany
Timeline

oh.... :blush: jetzt kapier auch ichs...

blackribbonsmall.png

Walk with the angels

let them keep you safe

we'll join you one day

in that wonderful place

stand on the clouds and never forget

we're holding on to you

in our memories and thoughts

until one day we'll meet again

Truly missed but never forgotten:

Diana

RIP 1982-08/2008

Verena

RIP 1983-03/2008

Daddy

RIP

"IMMIGRATION" PROCESS (TIMELINE):CLICK HERE

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (apr) Country: Germany
Timeline

Oh Mensch, das ist alles so zum Maeusemelken!!! Ich hoffe, die ganzen RFE Sachen klaeren sich auf....

Aber was man trotzdem bedenken muss: jobmaessig sieht es (jedenfalls fuer mich) in Deutschland weitaus besser aus als hier in den USA. Ich darf nun bei Macy's arbeiten, na wundervoll, dafuer haben meine Eltern mich 5 Jahre lang finanziell ausgehalten als Studentin. Mir kommt hier auch alles so sinnlos vor. Mein Mann wollte unbedingt raus aus CA und nach NY wo ich war wollte er auch nicht - was hat man davon? Er hat nen Scheissjob hier (trotz Ivy League College, interessiert hier in der Pampa keine Sau) und ich muss als Verkaeuferin arbeiten. Dabei mag ich ueberhaupt nicht mit Menschen arbeiten, ich liebe Computer und an Problemen mit Computern und sowas zu arbeiten. Aber so einen Job kriegt man hier nicht. Mir geht es genauso wie Susanne, und wir hatten auch RFEs und Sachen die nie ankamen - man will einfach wieder nach Deutschland, wo ehrlich gesagt mein Lebensstandard weitaus hoeher war. Mein einziger Lichtblick ist der eventuelle Umzug nach CA, ansonsten halte ich das nicht aus - man hat doch auch keine Freunde ohne anstaendige Arbeit (wo soll man sie denn sonst aufgabeln). Alle die bei der Familie ihres Mannes wohnen haben echt Glueck, Ihr seid wenigstens nicht allein!!!!!!

Sabrina macht's richtig, falls ich nicht nach CA umziehe dann werde ich 100% auch wieder aufs College und von vorn anfangen, dann muessen sie einen wohl einen Job geben!!!!

Sorry fuers Ranting, aber es ist echt horrible.

AOS

8-4-2006 Date of NOA's

1-4-2007 Green Card in mail

Removal of conditions

9-29-2008 I-751 delivered to CSC

12-29-2008 Green Card ordered :)

Citizenship

10-15-2011 Package sent to NSC

10-17-2011 NOA Priority Date

11-25-2011 Biometrics done

11-29-2011 In line for interview scheduling... woohoo!

12-20-2011 Interview scheduled ...received letter 3 days later

01-24-2012 Interview & Oath

Done!

Link to comment
Share on other sites

Filed: AOS (pnd) Country: Germany
Timeline

:( das tut mir echt leid Susann........aber mach keinen Fehler...bleib bei deinem Schatz...das packt ihr schon...ich würde alles dafür geben soweit zu sein wie du....und würde auch die frustrierenden RFE's in kauf nehmen, denn ich wäre bei meinem Liebsten und könnte das mit ihm durchstehen....

Ich kann mir denken, dass es echt ätzend ist....aber bald hast du die 2-jährige und dann erst mal Ruhe!!!

Mach's wie die anderen gesagt haben...entspann dich mal schön und kuschel dich an deinen Spatz :)

Drück dich auch mal

Diana

Link to comment
Share on other sites

@Anna

ich geb dir recht! In meinem bereich siehts zwar in deutschland auch nicht viel besser aus, aber wenigstens mus sich mich da nicht rechtfertigen oder nochmal zur uni gehen.

Ich drueck dir ganz feste die daumen, dass ihr dch umzieht und du dort dann freunde und ne arbeit findest. Mich belastet das auch so sehr, dass ich hier keine freunde hab. Ich hab wirklich ne ganz liebe freundin hier, aber die wohnt eine stunde weg von hier. Und ohne auto tagsueber und sie arbeitet in schichten und hat 2 jobs is es echt schwer sie mal zu sehen.

Ich vermisse es, abends einfach mal mit freunden was essen zu gehen. Oder ne freundin anzurufen und sich in der stadt aufn kaffee zu verabreden. Hier sitzt man einfach nur den ganzen tag rum.

@alle dankeschoen fuer eure aufmunterung! Ich halt euch auf dem laufenden was ich nu mache.

Susanne

blackribbonsmall.png

R.I.P Diana

1982-2008

Removal Timeline

11/17/08 - mailed out documents

11/19/08 - documents received by USCIS

11/25/08 - check cashed

12/10/08 - Biometrics letter

12/19/08 - second Biometrics letter

12/26/09 - went to Boston for Biometrics Appointment - THEY WERE CLOSED!!!!!!!!!

01/13/09 - Biometrics Appointment in Boston

01/13/09 - several phonecalls to uscis to find out where my extension letter is - will send out extension letter which will take up to 3 weeks

01/21/09 - phonecall to uscis about the extension letter. They are still working on the service request! told me to go to an infopass

appointment

01/22/09 - went to SS office to get a new SS-card. They won't issue a new one because me GC expires in 2 weeks.

01/22/09 - talked to the Office of my congressman. They will look into the issue and call me back - hopefully!!!!

01/26/09 - talked to the Office of the congressman. She read an email to me from USCIS stating that they sent out the letter on Friday!

They said I should have it in 7 days! So now we wait.....again!

01/29/09 - extension letter received!

05/15/09 - Removal of conditions approved :) ..waiting for actual card now :)

06/01/09 - Card in the mail!

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: Germany
Timeline

@ Anne, ich kann auch dich nur zu gut verstehen. Ich bin ja auch am Babysitten und nicht weil es mir wirklich Spass macht, aber um wenigstens Geld zu verdienen. Mein Schatzi verdient auch nicht so super gut. Er war auf Jobsuche und sehr motiviert (zur Zeit arbeitet er fuer sein dad sie bauen Yachten) ich will einfach nur das er nciht mehr fuer seinen dad arbeitet denn das tut nicht immer gut fuer seine Family zu arbeiten, zumal sein Dad so rich ist und wir von paycheck zu paycheck leben...Naja jetzt hat wohl sein Dad ihm wieder was versprochen(was eh wieder nicht passieren wird, und schwupps ist ihm der andere Job egal wo er mehr verdienen koennte...die haben ihn zwar noch nicht angerufen, aber ich hoffe immer noch...Meine Finanzen und Job war in Deutschland auch einfacher, ich mach mir hier auch um so vieles sorgen, manchmal will man einfach sein normales Leben wieder haben.

Ach mensch, aber da muessen wir durch, ich hoffe einfach das alles einfacher wird...

Schoen das es euch gibt, dann fuehlt man sich wenigstens mit seinen Problem nicht so allein!

Nina

ups sorry Anna, ich hab Anne geschrieben!!

Forgive me:-)

.png

blackribbonsmall.png

R.I.P. Diana

1982-2008

K-1 - Timeline:

01-27-2006 - sent I-129F to Vermont Service Center

02-02-2006 - NOA1

02-25-2006 - RFE

03-14-2006 - RFE Reply

03-31-2006 - NOA2

04/11/2006 - received packet 3

04/18/2006 - sent packet 3

- medical in Frankfurt

- received package 4

05/22/2006 - Interview date in Frankfurt

05/29/2006 - package with visa received

06/22/2006 - flight to US

08/26/2006 -Wedding

AOS - Timeline:

09/26/2006 - sent AOS, AP and EAD to Chicago

10/05/2006 - NOA1

10/19/2006 - Biometric Appointment

10/24/2006 - Case transfered to CA

10/27/2006 - Case recived at CA

11/24/2006 - Got approved

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (apr) Country: Germany
Timeline

Danke Maedels... Es ist einfach hart, ohne jegliche Bekannte auszukommen wenn sonst schon alles sucks. Daher sehe ich echt Licht am Ende des Tunnels - auch wenn CA viel teurer ist als NC, dort gibt es eine Familie, Freunde, Jobs und vor allem das soziale Netzwerk - alles ist nur halb so schlimm wenn man sich mit der Freundin auf nen Kaffee treffen kann und drueber reden kann.

Und ich bin gerade in der Warteschleife - erst im Mai erfahren wir, ob hubbie als officer in die Air Force kommt, bis dahin kann ich sozusagen nichts planen!!!! zudem ist er total auf seinen Aufnahmetest fixiert (ist GRE aehnlich) und bueffelt neben dem Arbeiten dafuer - also kann er mir nicht mit der Jobsuche helfen (e.g. cover letter korrigieren oder ueberhaupt wissen, wo man Jobs findet). Das ist eben alles total frustrierend!!!! Vor allem wenn man weiss, ein paar Flugstunden in der Grossstadt wie NYC gibt es einen tollen Job (wir haben auch nicht den Luxus dass nur einer von uns arbeiten muss, als entry level Angestellter direkt nach dem College zahlen die hier in der Pampa Appel und Ei).... Hach ja. Heute ist besonders doof, da habe ich schon so viele Emails rausgeschickt und es dauert immer eine Woche Minimum bis die mal antworten oder anrufen...

Ich hoffe nur wenigstens, dass ich im department store dann in-store-rebate kriege, damit ich mich abends fuer die Knochenarbeit auch belohnen kann :) (ich darf eigentlich gar nicht lange stehen, mein Knie ist im Eimer, Unfall)

Naja ich hoffe alles wird besser! Ich futtere jetzt erst mal einen grossen Loeffel deutsches import-Nutella und streichle die Katze!

AOS

8-4-2006 Date of NOA's

1-4-2007 Green Card in mail

Removal of conditions

9-29-2008 I-751 delivered to CSC

12-29-2008 Green Card ordered :)

Citizenship

10-15-2011 Package sent to NSC

10-17-2011 NOA Priority Date

11-25-2011 Biometrics done

11-29-2011 In line for interview scheduling... woohoo!

12-20-2011 Interview scheduled ...received letter 3 days later

01-24-2012 Interview & Oath

Done!

Link to comment
Share on other sites

@Anna

Ich drueck dich mal. Ich versteh dich. mich macht das auch wahnsinnig, wenn man nichts planen kann.

wenn du hilfe beim korrogieren brauchst, dann schick den coverletter einfach mal rueber. Brendon kann den mal korrigieren. Am wochenende hat er nicht wirklich was zu tun. :) weil wasunternehmen is in unserer finanziellen situation eh nicht moeglich!

Aber das geht euch ja genauso!

Susanne

blackribbonsmall.png

R.I.P Diana

1982-2008

Removal Timeline

11/17/08 - mailed out documents

11/19/08 - documents received by USCIS

11/25/08 - check cashed

12/10/08 - Biometrics letter

12/19/08 - second Biometrics letter

12/26/09 - went to Boston for Biometrics Appointment - THEY WERE CLOSED!!!!!!!!!

01/13/09 - Biometrics Appointment in Boston

01/13/09 - several phonecalls to uscis to find out where my extension letter is - will send out extension letter which will take up to 3 weeks

01/21/09 - phonecall to uscis about the extension letter. They are still working on the service request! told me to go to an infopass

appointment

01/22/09 - went to SS office to get a new SS-card. They won't issue a new one because me GC expires in 2 weeks.

01/22/09 - talked to the Office of my congressman. They will look into the issue and call me back - hopefully!!!!

01/26/09 - talked to the Office of the congressman. She read an email to me from USCIS stating that they sent out the letter on Friday!

They said I should have it in 7 days! So now we wait.....again!

01/29/09 - extension letter received!

05/15/09 - Removal of conditions approved :) ..waiting for actual card now :)

06/01/09 - Card in the mail!

Link to comment
Share on other sites

Gäbe es denn für euch *theoretisch* die Möglichkeit, mitsamt den Männern nach Dland zurück zu gehen?

Nicht jetzt gleich vielleicht, aber in ein paar Jahren?

short history:

2001 - met in Germany

April 2003 - fell in love

Aug 2004 - go to the US for internship

Feb 2005 - both return to Germany

Aug 2006 - getting married

DCF timeline:

09/01/2006 - filed the petition in Frankfurt

09/06/2006 - medical in Frankfurt

09/26/2006 - faxed checklist

10/05/2006 - received interview invite

11/01/2006 - INTERVIEW in Frankfurt - approved!

11/04/2006 - VISA IN HAND!!

12/21/2006 - POE San Francisco and ON TO SEA!

Link to comment
Share on other sites

Klar die moeglichkeit zurueckzugehen besteht. Da wir ja verheiratet sind, koennen unsere maenner in deutschland auch arbeiten.

Und die haben da weniger schwierigkeiten. Mein mann hat ja mit mir 2 jahr ein dtl. gelebt und nie solche probleme gehabt wie ich jetzt hier.

Susanne

blackribbonsmall.png

R.I.P Diana

1982-2008

Removal Timeline

11/17/08 - mailed out documents

11/19/08 - documents received by USCIS

11/25/08 - check cashed

12/10/08 - Biometrics letter

12/19/08 - second Biometrics letter

12/26/09 - went to Boston for Biometrics Appointment - THEY WERE CLOSED!!!!!!!!!

01/13/09 - Biometrics Appointment in Boston

01/13/09 - several phonecalls to uscis to find out where my extension letter is - will send out extension letter which will take up to 3 weeks

01/21/09 - phonecall to uscis about the extension letter. They are still working on the service request! told me to go to an infopass

appointment

01/22/09 - went to SS office to get a new SS-card. They won't issue a new one because me GC expires in 2 weeks.

01/22/09 - talked to the Office of my congressman. They will look into the issue and call me back - hopefully!!!!

01/26/09 - talked to the Office of the congressman. She read an email to me from USCIS stating that they sent out the letter on Friday!

They said I should have it in 7 days! So now we wait.....again!

01/29/09 - extension letter received!

05/15/09 - Removal of conditions approved :) ..waiting for actual card now :)

06/01/09 - Card in the mail!

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (apr) Country: Germany
Timeline

Mann muss die Maenner nur dazu kriegen, nach Deutschland zu gehen!!! Meiner war ein Jahr da, haengt aber doch sehr an den USA.

AOS

8-4-2006 Date of NOA's

1-4-2007 Green Card in mail

Removal of conditions

9-29-2008 I-751 delivered to CSC

12-29-2008 Green Card ordered :)

Citizenship

10-15-2011 Package sent to NSC

10-17-2011 NOA Priority Date

11-25-2011 Biometrics done

11-29-2011 In line for interview scheduling... woohoo!

12-20-2011 Interview scheduled ...received letter 3 days later

01-24-2012 Interview & Oath

Done!

Link to comment
Share on other sites

Ich drueck euch auch mal, besonders Susanne. Nachdem wir uns ja alle aufgeregt hatten, dass Tachys medical verloren gegangen ist, musste nun sowas auch noch dir passieren. Ich hoffe auch, dass du jetzt nicht aufgibst, denn immerhin hast du ja schon viele Nerven reingesteckt, und das waer dann alles umsonst gewesen.

Wenn wir doch alle naeher bei einander wohnen wuerden, dann koennten wir uns auf nen Kaffee treffen.

Anja (Magdeburg, Germany) and Hank (Richmond Heights, OH, USA)

Met in September 1996

Together since June 25, 1997

Jul 23 2005 - Married in Magdeburg

Removal of Conditions

Dec 19'08 - Mailed I-751 Package

Dec 22'08 - NOA date

Dec 24'08 - Check cashed

Jan 07'09 - NOA in mail

Jun '09 - Biometrics/10 year Greencard issued and sent in mail

AOS Process

May 30'06 - AOS package sent including EAD

June 7'06 - NOA1 Date for EAD and AOS

June 8'06 - both checks were cashed

June 9'06 - NOA1 in mail

June 22'06 - Biometrics for AOS and EAD in Cleveland

June 24'06 - both cases touched

Sept 12'06 - INFOPASS - interim EADs no longer issued in district offices :-(

Sept 21'06 - EAD finally approved according to Email by USCIS after 114 days

Sept 28'06 - EAD arrived in Mail

Oct 03'06 - Applied for SSN

Oct 10'06 - Received SSN card in mail

Nov 6'06 - Received Interview Letter

Jan 5'07 - Interview Date - approved

Jan 5'07 - CRIS email: welcome notice mailed

Jan 10'07 - CRIS email: Card was ordered on Jan 9'07

Jan 18'07 - Greencard in Mail (dated Jan 12'07)

Link to comment
Share on other sites

oh ja, das waer schoen. Aber leide ris die usa so gross, das das eher unwahrscheinlich ist :(

Sandra is zum beispiel so ganz alleine an der westkueste.

Susanne

blackribbonsmall.png

R.I.P Diana

1982-2008

Removal Timeline

11/17/08 - mailed out documents

11/19/08 - documents received by USCIS

11/25/08 - check cashed

12/10/08 - Biometrics letter

12/19/08 - second Biometrics letter

12/26/09 - went to Boston for Biometrics Appointment - THEY WERE CLOSED!!!!!!!!!

01/13/09 - Biometrics Appointment in Boston

01/13/09 - several phonecalls to uscis to find out where my extension letter is - will send out extension letter which will take up to 3 weeks

01/21/09 - phonecall to uscis about the extension letter. They are still working on the service request! told me to go to an infopass

appointment

01/22/09 - went to SS office to get a new SS-card. They won't issue a new one because me GC expires in 2 weeks.

01/22/09 - talked to the Office of my congressman. They will look into the issue and call me back - hopefully!!!!

01/26/09 - talked to the Office of the congressman. She read an email to me from USCIS stating that they sent out the letter on Friday!

They said I should have it in 7 days! So now we wait.....again!

01/29/09 - extension letter received!

05/15/09 - Removal of conditions approved :) ..waiting for actual card now :)

06/01/09 - Card in the mail!

Link to comment
Share on other sites

Filed: Country: Germany
Timeline
Mann muss die Maenner nur dazu kriegen, nach Deutschland zu gehen!!! Meiner war ein Jahr da, haengt aber doch sehr an den USA.

Yup, das ist das Problem. Mein Mann leitet hier die Niederlassung einer deutschen Firma, und einen solchen Job wuerde er in Deutschland niemals finden! Ausserdem ist er der Hunting-and-Fishing Typ, und wuerde sich in Deutschland nicht wohl fuehlen, glaube ich. Er braucht so viel Platz um sich.

Unser Traum ist es, in 10 Jahren ein Segelboot zu kaufen, hier alles aufzugeben und um die Welt zu segeln. Wenn wir einmal 'rum sind, wollen wir uns in Frankreich niederlassen. (Hubby hat auch franzoesische Staatsbuergerschaft, ist in Frankreich geboren). Aber 10 Jahre sind ne lange Zeit, gell, und wer weiss wie es bis dahin aussieht.

Ich muss gestehen, dass ich mich hier auch sehr einsam fuehle. Ich habe ausser einer sehr netten Kollegin niemanden, mit dem ich mal was unternehmen koennte.

Ich hab viel probiert, bin Mitglied in einem Orchester, gehe ins Fitnesstudio, deutsche Meetup Group etc. aber es scheint als sei niemand an neuen Freunden interessiert. Man trifft sich fuer Probe, Workout, was auch immer, und dann geht jeder heim. Anfangs hab' ich ab und zu gefragt ob jemand Lust hat mal was am WE zu unternehmen und dann hiess es immer "Yeah we gotta do that, I'll call you!" und das war's dann auch. Angerufen hat nie jemand.

Ich hab's momentan satt, den Leuten immer hinterherzulaufen, bin grad auf dem Trotz-Tripp! :angry:

Mir ist allerdings klar, dass ich ueber kurz oder lang mal jemanden finden muss, sonst halt ich hier auch nicht ewig aus.

Wuensche Euch viel Glueck bei der Job- und Kontaktsuche!

Carla

Conditional Permanent Resident since September 20, 2006

Conditions removed February 23, 2009

I am extraordinarily patient,

provided I get my own way in the end!

Margaret Thatcher

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.
Guest
This topic is now closed to further replies.
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...