Jump to content
Mijndert

Netherlands

Share

675 posts in this topic

Recommended Posts

Mijn huur opzeggen doe ik ook pas nadat ik de stempel heb gekregen. Wat werk betreft, ik ben door een reorganisatie mijn baan kwijt geraakt in december dus dat heeft een ander al voor me opgezegd :blink::wacko: Ik heb inmiddels al een hele lijst gemaakt met dingen die ik ga verkopen en dat is zo'n beetje mijn hele inboedel, want ik ga zo weinig mogelijk meenemen. En wat ik niet direct kwijt kan, kan ik opslagen bij mijn ouders dus da's eigenlijk allemaal al geregeld. Wij gaan het trouwen pas regelen als ik daar ben en het zal ook geen echte bruiloft worden maar gewoon elkaar het jawoord geven, zonder verder poespas. Een feest zullen we ooit wel eens geven, maar eerst dus even niet. Ik hoop trouwens uiterlijk eind juni in de States te zijn, maar ja, da's allemaal afhankelijk van het hoe en wanneer wat betreft die stempel dus. Ik heb gisteren nog even op het forum van USADutch rondgekeken, maar daar is inderdaad weinig actie + daar zitten toch voornamelijk mensen die de DCF route (zijn) gaan doen. Ik ben trouwens benieuwd, aangezien onze petitions op dezelfde dag goedgekeurd zijn, of we nu ook zo'n beetje gelijktijdig package 3 zullen ontvangen. Trouwens, waar in de States zal jij uiteindelijk gaan wonen? (hoezo ik ben nieuwsgierig ;) ).

• Replies 674
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik zal mijn vleugels neerstrijken in Melbourne, Florida.....een staatje verder dus ;) Ik las vorige week al dat het dit jaar een nog actiever hurricane season gaat worden dan vorig jaar dus dat kan nog 'leuk' gaan worden als ik daar eenmaal ben :blink: .

Filed: Timeline

Gaan we toch gelijk op :dance:

Kom thuis, dikke envellope, denk ik nog, zal wel weer een enquette zijn met een balpen of zo iets.

Eerst ff koffie pruttel maken, dan post kijken ............................. :blink::wacko::dancing: .....................

WOW, is dus ech wel snel.

Nu maar invullen en op sturen die hap.

mijndert

Ah fijn dat jij ook je pakket 3 hebt ontvangen :thumbs: ! Ik moet maandag eerst een nieuw paspoort aanvragen, maar gelukkig duurt dat maar een weekje en kan ik hem dan komen halen. Ik had echt niet verwacht zo snel al iets te horen, maar het is alleen maar cool dat alles nu ineens zo snel gaat. Trouwens als je nou een fout maakt tijdens het invullen van de formulieren, zou je dat dan gewoon kunnen veranderen of zou het dan beter zijn om een compleet nieuwe uitdraai van deze site te halen? (en nee, ik heb nog geen fiout gemaakt hoor.....lol....meer een vraag uit voorzorg ;) )

Em,

Wat ik tot nu toe gedaan heb, is het hele pakket ff copieren :yes:

Vul ik alles in, en controleer wat ze terug willen hebben.

Als ik de I-134 van Tina heb gekregen, samen met de rest van de spullen, dan nog een keer GOED nakijken en dan pas de originelen invullen.

Bij twijfel, kan ik altijd nog terecht bij VisaVersa in Alblasserdam voor een eind controle.

Tina had al een I-864 ingevuld (sponsor formulier), maar nu blijkt dat ze een I-134 moet invullen.

Verder is het aantal bijlagen voor de I-134 verminderd tot slechts het laatste jaar van de US Tax aangifte.

mijndert

Edited by Mijndert

Err, ligt het nou aan mij of heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel documenten nodig? Paspoort, foto's, geboorteakte, de I-134 en proof of relationship, volgens mij is dat het enige. Paspoort kan ik volgende week ophalen. De mijne is nog tot november geldig, maar da's dus niet lang genoeg helaas. Die internationale geboorteakte heb ik inmiddels wel al hier. Sjips hey, voor dat stukje papier vragen ze dan Euro 10,45 per stuk.....kassa :blink: . Trouwens die tax aangifte die geld toch alleen maar voor mensen met een zelfstandig beroep (self-employed)?

Tobester,

Denk ik haast van die maffe voetbal verlost te zijn, kom jij met een Feyenoord logo, LOL.

Stil, ja klopt, de laatste tijd niet echt veel tijd gehad om ook maar ff te surfen.

Werken van vroeg tot laat en dan tussen door de boel opruimen, en verkopen.

Dus niet veel internetten, behalve de mail.

Maar goed, we vechten ons er wel door.

Groetjes,

mijndert

Wij hebben gekozen voor de K1 route.

Heen en weer vliegen voor DCF is leuk, maar kost weer extra geld (zuinige Hollander) en mijn familie voor de bruiloft is veel kleiner dan die van Tina in de States.

DCF in Nederland is sneller, maar nu heb ik de tijd om zowel materieel en financieel orde op zaken te stellen voor ik vertrek, vind ik wel zo handig om met een schone lei te beginnen ;)

mijndert

@"Joy"

Ook Michele mijn verloofde uit Amerika en ik uit Nederland hebben voor een “K1” gekozen!

Mede ook wel voor de redenen die “Mijndert” in de quote opnoemde!

•Een extra benodigd centje proberen te sparen, voor zowel bruiloft als alle overige benodigdheden

wanneer je in Amerika aankomt, denk aan; rijbewijzen, ID-cards, verzekeringen enz, enz, enz!

•Tussentijds alle “overbodige” lidmaatschappen, verzekeringen, e.d vast beëindigen.

•Je huis/appartement vast te koop zetten/of de huur opzeggen.

•Al je spullen die je niet mee wil nemen naar Amerika verkopen.

•Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts, duizend en één dingen heb je te regelen, dus dat beetje “extra” tijd via de “K1” route komt GOED uit!

De “DCF” procedure gaat wellicht een paar maanden sneller als de “K1” route, echter moet je niet vergeten dat wanneer je de “DCF” procedure gaat doen, dat je dan de laatste paar maanden van de gehele procedure vooralsnog “alleen” bent in je eigen thuis land!

Nu is het al vreselijk om gescheiden te moeten leven van je verloofde,…het is natuurlijk NOG erger wanneer je getrouwd bent!

Michele en ik hebben dus met opzet voor de “K1” procedure gekozen, zodat we beiden wat meer “tijd” hebben om “Orde op zaken te stellen” zodat je met “een schone lei” een NIEUW leven kan beginnen!

Hoeveel mensen ken je nou daadwerkelijk die een compleet “nieuw” leven kunnen beginnen, MET een Schone lei?

Als je alle “leden” van dit forum niet mee telt, ken ik (in real life) eerlijk gezegd helemaal niemand!

Met de vriendelijke groeten;

Mark (F) .

wanna see my avatar in fullsize?>>>>

http://www.youtube.com/watch?v=a33JXYbuCEY

Hoi Mark, leuk een 'nieuw gezicht' hier.....na ja, nieuwe naam dan ;). Alvast veel succes met het hele K1 gebeuren en hopelijk krijg je snel je NOA2!

Hoi Jolanda, jij ook gefeliciteerd met je EAD :thumbs: (ik mocht willen dat ik al zo ver was.....lol).

Het lijkt mij best spannend om in een ander land weer helemaal opnieuw het arbeidsproces in te moeten. Ik heb ook altijd het idee dat het in de States ook veel makkelijker is om aan werk te komen dan hier in Nederland, maar ik kan mij vergissen natuurlijk.

@Jolanda congrats met je EAD! :thumbs:

@Em&Ed

Werk zoeken in Amerika makkelijker dan in Nederland?

Persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt, het is maar net in welk “vak” jij een baan zoekt, en hoeveel vraag daar naar is!

Ik zelf heb al een baan/contract geregeld wanneer ik voor het laatst op visite was bij mijn verloofde van 20Dec.’05 t/m 20Jan. ’06.

Dat contract gaat IN op het moment dat ik een SSN# nummer krijg! :D

Als ik een contract kan regelen ruimschoots voorafgaand voor de daadwerkelijke “visa”, dan kunnen jullie dat ook! :thumbs:

Probeer het in iedergeval alvast te regelen als je weer op visite/vakantie gaat naar je verloofde!!! ;)

Ik kan hellaas niet uit ervaring spreken (omdat onze “K1” maar net is opgestart), maar wellicht helpt het feit dat je “al” een contract hebt, met de vooruitgang van zaken voor wat betreft je “Visa”!

Met de vriendelijke groeten;

Mark (F)

Hoi Mark, leuk een 'nieuw gezicht' hier.....na ja, nieuwe naam dan ;). Alvast veel succes met het hele K1 gebeuren en hopelijk krijg je snel je NOA2!

Niet alleen een "nieuw" gezicht en naam.

Ik heb dan welliswaar voorig jaar al wel geregistreerd, echter tot dit jaar zijn we bezig geweest met dingen voor bereiden voor de "K1"

Dus ook al sta ik wat langer geregistreerd, ben nog steeds een "newbie" :D

Maar in iedergeval heel hartelijk bedankt voor je "beste wensen"! :D

De NOA2?

Ja ,....het wachten , wachten, wachten, wachten en nog eens wachten vind ik toch wel het ergste!

Ook aan JOU en alle andere leden ALLE succes toegewenst met de procedures!!!

Met de vriendelijke Groeten;

Mark (F)

wanna see my avatar in fullsize?>>>>

http://www.youtube.com/watch?v=a33JXYbuCEY

Hi Mark,

Ik ben al een paar dagen niet wezen kijken :blush:

Maar als nog welkom.

Veel te druk met verkopen en regelen van diverse zaken.

Gaat "lekker" veel tijd in zitten.

Maar goed, ik zie dat jullie pas de K-1 in gang hebben gezet.

Wachten op die NOA-2 ging eigenlijk sneller dan ik had verwacht.

Maar goed, wachten duurt altijd lang, tenzij je wat anders om het hand hebt in de tussentijd.

In ieder geval sterkte en we houden elkaar op de hoogte.

mijndert

Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.