Jump to content

675 posts in this topic

Recommended Posts

• Replies 674
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Filed: Timeline
Posted

Nee, nog geen eind in zicht, maar het zal niet lang meer duren hoop ik.

CSC datum voor I-129F's NOA-2 is 3 November, dus hoop 2e week Maart wat te horen.

In de lijst worden al velen met NOA-1, na de 3e gedateerd, met een NOA-2 verrast.

Dus, nog even doorbijten maar :whistle:

En Tobester, succes met je werk.

mijndert

Posted

Het zelfde hier Em&Ed

Nog lang niet verwacht en vanmorgen toen ik om 5 uur van huis ging, was er een sms'je van Tina ......

Dacht dat ze me een leuke dag wilde wensen.

Was het de mededeling dat we APPROVED waren :dance::luv::dance::P:whistle::)

Nu maar wachten of de rest ook zo snel zal gaan.

mijndert

Posted (edited)

Hey Mijndert ontzettend tof dat jullie ook approved zijn! :dance::dance::dance: Op naar de volgende stap in het traject!. Ik had eigenlijk nog helemaal niks verwacht. Vanochtend keek ik op de USCIS site en daar stond dat ze op 21-2 een last update hadden gedaan en tsja, dat was sinds november de eerste keer dat er uberhaupt iets veranderd was dus ik had zoiets van na ja, ze hebben er in ieder geval naar gekeken en vanmiddag toen ik thuis kwam en mijn email checkte had ik 2 notifications gedateerd op 22-2 en daar stond in van approved op de 21ste. Ik wist even niet meer hoe ik het had....lol :blink:

Edited by Em&Ed
Posted

Ja, klopt, onverwachte verrassing, en zelfs een GOEDE boodschap kan een raar gevoel geven bij eerste aanblik :blink:

En aan de overkant waren ze helemaal blij, pa en ma-in-law kunnen maar niet wachten en vragen steeds of het niet sneller gaat.

Als ze nou maar niet denken dat het in 2 weken rond is ...........

Maar goed, straks genoeg werk aan de winkel met pakketje 3

Succes en alvast sterkte bij de rest.

mijndert

Posted

Is er iemand die iets kan zeggen over wat te verwachten bij pakket 3?Heb ooit eens iets uitgeprint daarover maar dat was tijdens onze eerste aanvraag in 2004, maar er zal wel wat veranderd zijn intussen plus ik kan dat papier ook nergens terug vinden.

Posted

Hi Em&Ed.

Wat je krijgt is form DS-230 Part I en II.

Hier op VJ kun je voorbeelden downloaden.

Vergeet niet een uittreksel van de geboorte akte aan tevragen, een internationaal.

En doe ook even de gebruiksaanwijzing van die DS-230 lezen ;)

Als je nog wat wilt vragen, ga je gang.

mijndert

Posted

Dat uittreksel van dat geboorteakte is dat nou hetzelfde als het uittreksel uit het geboorteregister? Misschien een beetje een rare vraag hoor (misschien ook wel een domme, maar goed ik ben blond :wacko: .....lol), maar je kan in de gemeente waar ik woon die dingen online aanvragen, maar ik zie nergens het woord akte staat. En die formulieren heb ik inmiddels gezien. Enne, ik zal de komende tijd vast wel meer te vragen hebben dus bereid je maar voor ;)

Posted
Dat uittreksel van dat geboorteakte is dat nou hetzelfde als het uittreksel uit het geboorteregister? Misschien een beetje een rare vraag hoor (misschien ook wel een domme, maar goed ik ben blond :wacko: .....lol), maar je kan in de gemeente waar ik woon die dingen online aanvragen, maar ik zie nergens het woord akte staat. En die formulieren heb ik inmiddels gezien. Enne, ik zal de komende tijd vast wel meer te vragen hebben dus bereid je maar voor ;)

Nee, de geboorteakte is NIET hetzelfde als het uittreksel. Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar je moet de INTERNATIONALE geboorteakte aanvragen in de gemeente waar je geboren bent.

Dit moet schriftelijk en ze willen een kopie van je paspoort (het kan via de fax).

De leges verschillen per gemeente (+/- 10 euro), maar vraag er meteen een stuk of 4 aan, je hebt ze in de US ook nodig en de douane geeft je je papieren niet terug.

children1va5ge5.jpg
Posted
Nee, de geboorteakte is NIET hetzelfde als het uittreksel. Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar je moet de INTERNATIONALE geboorteakte aanvragen in de gemeente waar je geboren bent.

Dit moet schriftelijk en ze willen een kopie van je paspoort (het kan via de fax).

De leges verschillen per gemeente (+/- 10 euro), maar vraag er meteen een stuk of 4 aan, je hebt ze in de US ook nodig en de douane geeft je je papieren niet terug.

Ah, thanks for the info. Ik zal maandag direct eens bellen naar de gemeente waar ik geboren ben. Ik had trouwens nog een vraagje, wat zijn zo globaal geschat de kosten tot aan de stempel in je paspoort? Niet dat ik me daar druk over maak ofzo hoor, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig plus het is altijd handig te weten wat er je te wachten staat qua financieën. Trouwens Tobester, bevalt je baan je een beetje?

Posted

Ik had even een vraagje betreffende de I 134. Ik heb hier op het forum al rondgekeken, maar wat ik uit alle topics hier over opmaak is dat dat ook weer per land verschilt wat ze vragen enzo. Iemand hier die iets kan zeggen over wat er nodig is voor Amsterdam? (hoop dat het duidelijk is, 't is inmiddels 3.15 am, dan ben ik qua typen niet meer op m'n best.....lol)

Posted

Em&Ed,

Vragen staat vrij hoor :D

Kosten voor zover ik nu weet:

Ziekenhuis voor foto:

Euro 50,00 X-ray

Dokter (Medical):

Euro 155,00 voor medical

Euro 39,00 voor BMR spuit

Consulaat:

Dollar 355.00 Visum

Dollar 45.00 processing fee

Tobester,

Bedankt voor de tip over het aantal aktes ;) Als ze Rotterdam niet te duur zijn, neem ik er 5 ;)

Een voor mijn kleinkinderen :lol:

mijndert

Posted
Em&Ed,

Vragen staat vrij hoor :D

Kosten voor zover ik nu weet:

Ziekenhuis voor foto:

Euro 50,00 X-ray

Dokter (Medical):

Euro 155,00 voor medical

Euro 39,00 voor BMR spuit

Consulaat:

Dollar 355.00 Visum

Dollar 45.00 processing fee

Tobester,

Bedankt voor de tip over het aantal aktes ;) Als ze Rotterdam niet te duur zijn, neem ik er 5 ;)

Een voor mijn kleinkinderen :lol:

mijndert

Ah, ok, dat schept een beetje duidelijkheid. Ik zat er met mijn geschat bedrag dan niet zo ver vandaan. Het kost een beetje, maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug :wacko::blink::lol: Ik kan trouwens die internationale geboorteakte zo bij het gemeentehuis af halen. Hier kosten ze Euro 10,45 per stuk. Ik zou zeggen, kom maar op met die package 3, ik ben er klaar voor.....lol. Heb je al een soort van datum in je hoofd van wanneer je denkt naar de States te vertrekken Mijndert of heb je zoiets van eerst maar eens die stempel?

Posted

Em&Ed

Eerst maar dat stempel, daarna huur opzeggen, werk opzeggen, baas weet het al van af NOA1, dus die is al aan het zoeken, maar net zo ongeduldig als de meeste mensen op VJ :lol:

Er valt nog genoeg te regelen, dus maar pakketje 3 afwachten, spullen op sturen, die dame in het wit :crying: en dan het interview.

In Rotterdam kost het Euro 10,40 en gelijk meenemen die hap, wel 5 x :P

Ondertussen alles aan het verkopen wat ik niet meeneem :whistle:

Maar goed, tijd gebrek zal eerder een punt zijn dan vroeg weg.

Mijn vader, broer met vrouw en kits komen naar de bruiloft, dus ff een vertrek plannen, zodat zij niet duur hoeven vliegen :lol: , echte Hollander hoor, lekker zunig.

Maar gaat het bij jouw sneller dan?

Best nieuwsgierig hoe het met de planning van anderen is, op USADutch weinig mensen, maar meer diepgang, hier is het aanbod ook veel te groot daarvoor, van Nederlanders weer te weinig.

Maar goed, eerst maar een happie eten maken en dan weer verder.

Ik wens je een fijne avond en tot hoors,

mijndert

Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.