Jump to content
Mijndert

Netherlands

Share

675 posts in this topic

Recommended Posts

Even een vraagje aan de Nederlanders hier.....hoe snel na jullie interview hadden jullie je paspoort met je daarin je visa weer thuis? Het is inmiddels 3 dagen geleden en ik heb nog niks ontvangen :huh: . Door al het rumoer in het Consulaat heb ik ook ik alleen iets meegekregen van 3 dagen ofzo, maar zeker weten doe ik het niet meer. :help::help::help:

• Replies 674
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Even een vraagje aan de Nederlanders hier.....hoe snel na jullie interview hadden jullie je paspoort met je daarin je visa weer thuis? Het is inmiddels 3 dagen geleden en ik heb nog niks ontvangen :huh: . Door al het rumoer in het Consulaat heb ik ook ik alleen iets meegekregen van 3 dagen ofzo, maar zeker weten doe ik het niet meer. :help::help::help:

Well, laat maar zitten. Heb net alles ontvangen :dance: (typical)

:dance::dance::dance: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VISA EM!!!! :dance::dance::dance:

Ennnnnnnn hoe is het gegaan?

-Hoe is het gegaan met je interview?

-Wat hebben ze je allemaal gevraagd?

-Wat moest je allemaal overleggen alszijnde “bewijs” van een serieuze relatie?

-Wat hebben ze precies in het ziekenhuis met je gedaan?

-Heb je lang moeten wachten in het ziekenhuis?

-Gingen ze “normaal” met je om,…of meer alsof je maar een “nummer” ben?

-Hoe lang heeft de totale interview ongeveer geduurd?

-Heb je lang moeten wachten voordat je aan de beurt was?

-Wat zijn ongeveer de totale kosten vanm docters / xray's/interview/ enzovoorts?

Ennuuh,...je gaat ons toch nog niet AL verlaten he? :crying:

many thanks in advance!

Groetjes Mark.

Woohoo, I am so happy, happy, happy :dance: .

I will post a review of how it went at the Consulate at the Embassy review part of this site

kun je de link naar dat gedeelte van deze site hier misschien hier neer zetten?

ik kan je review namelijk niet vinden :crying:

thx.

Mark.

Edited by MarkTexas

wanna see my avatar in fullsize?>>>>

http://www.youtube.com/watch?v=a33JXYbuCEY

:dance::dance::dance: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VISA EM!!!! :dance::dance::dance:

Ennnnnnnn hoe is het gegaan?

-Hoe is het gegaan met je interview?

-Wat hebben ze je allemaal gevraagd?

-Wat moest je allemaal overleggen alszijnde “bewijs” van een serieuze relatie?

-Wat hebben ze precies in het ziekenhuis met je gedaan?

-Heb je lang moeten wachten in het ziekenhuis?

-Gingen ze “normaal” met je om,…of meer alsof je maar een “nummer” ben?

-Hoe lang heeft de totale interview ongeveer geduurd?

-Heb je lang moeten wachten voordat je aan de beurt was?

-Wat zijn ongeveer de totale kosten vanm docters / xray's/interview/ enzovoorts?

Ennuuh,...je gaat ons toch nog niet AL verlaten he? :crying:

many thanks in advance!

Groetjes Mark.

Woohoo, I am so happy, happy, happy :dance: .

I will post a review of how it went at the Consulate at the Embassy review part of this site

kun je de link naar dat gedeelte van deze site hier misschien hier neer zetten?

ik kan je review namelijk niet vinden :crying:

thx.

Mark.

Ik zal mijn review wat betreft het Consulaat wel even copy en pasten (scheelt weer typwerk :lol: en hij pakt mijn link niet )

.....I arrived at the Consulate at 12.30, totally nervous of course. There were already 3 people waiting in front of the gate and while the time passed more people joined. Around 1.15 pm a guard came to the gate and asked who was there with an appointment letter for an immigrant visa. I was number 4 and he let 5 of us inside the gates. I went through the security check and was told to wait with the others in front of a door. There I had to go through another security check and was told to go to booth 5, but that was where everyone was told to go to. When it was my time to go to the booth I was met by a very friendly Dutch guy. He asked me for my name and my passport. He asked for my bank statement which showed you paid the fee and the pics + birth certificate. He also asked for the I-134 + supporting documents. He gave me my xray back and told me to wait untill my name would be called. About 30 minutes later a lady called my name up to a booth, asked me to raise my right hand, asked me to sign a form, asked me how we met, what my fiance's job description was and what I was planning to do in the States. She then took my biometrics, started signing a bunch of papers, closed a folder with my pasport inside and said well, that's it, congratulations you've got your visa! I was out of the building before 2.30 pm......

Het viel me achteraf gezien echt reuze mee. Ik heb geen bewijs van relatie hoeven laten zien. Ik was daar zelf best verbaasd over omdat het toch iets is wat op de checklist staat, maar goed, er is mijn geval nergens naar gevraagd. Ik moet zeggen dat ik het er binnen in het consulaat zelf nogal tsja, hoe zeg je dat, rommelig aan toe ging. Iedereen werd naar één en hetzelfde loket verwezen, waardoor het erg rumoerig was en je de persoon aan de andere kant van het glas niet erg goed kon verstaan. Mijn totale 'interview' heeft nog geen 5 minuten geduurt volgens mij, het wachten vooraf duurde het langst.

Wat betreft de kosten.....xray was 50 euro, bij de dokter was ik 194 euro kwijt (155 euro voor consult en 39 euro voor de bmr-injectie die ik heb gehad) en de kosten van de visa zijn 85 euro (moet je voor je interview hebben overgemaakt en je moet je originele bankafschrift met daarop je betaling meenemen naar je interview en daar inleveren).

Wat betreft je vragen over het dokersbezoek.....kijk even op pagina 10 van deze thread ;).....( http://www.visajourney.com/forums/index.ph...opic=176&st=135 )

Zolas het er nu naar uitziet vertrek ik op 17 juli uit Nederland.....al over 4 weken dus :) Ik zal dus een paar drukke weekjes voor de boeg hebben, maar goed, it'll be worth it. :)

Hebben jullie inmiddels al wat gehoord met betrekking tot het RFE gedoe vanwege dat IMBRA ding?

Als je nog meer vragen hebt, gewoon vragen hoor!

Filed: Country: Netherlands
Timeline
:devil: BUMP :devil:

Liefde is een bloem zo teer dat hij knakt bij de minste aanraking en zo sterk dat niets zijn groei in de weg staat

event.png

IK HOU VAN JOU, MARK

.png

Take a large, almost round, rotating sphere about 8000 miles in diameter, surround it with a murky, viscous atmosphere of gases mixed with water vapor, tilt its axis so it wobbles back and forth with respect to a source of heat and light, freeze it at both ends and roast it in the middle, cover most of its surface with liquid that constantly feeds vapor into the atmosphere as the sphere tosses billions of gallons up and down to the rhythmic pulling of a captive satellite and the sun. Then try to predict the conditions of that atmosphere over a small area within a 5 mile radius for a period of one to five days in advance!

---

Hoi Em,

Hellaas heb ik alleen in de weekenden genoeg vrijetijd om ff naar vj te surfen!

Dus daarvoor vast mijn excuses als ik niet direct antwoord!

In de eerste plaats alvast heel hartelijk bedankt voor ALLE informatie tot dusver!!!

Voor wat betreft nog meer vragen; die komen er wellicht nog wel,….echter kom jij nog terug op deze website wanneer je dan E I N D E L I J K in Amerika bent aangekomen?

En om jou vraag te beantwoorden;

Tot op heden hebben Michele & ik hellaas nog helemaal NIETS vernomen van de RFE of de NOA2.

Het is zomaar stilletjes op de “USCIS” website,….VEEL TE STIL als je het mij vraagt!

Ik persoonlijk vind het ronduit belachelijk, schandalig en een erg kwalijke zaak hoe dat “UCSIS” alle “mensen” in ONWETENHEID laat zitten wachten!!!

Zodra er weer wat vragen te binnen schieten laat ik je dat wel even weten! ;)

In iedergeval alvast HEEL VEEL SUCCES met alle zaken die nog geregeld moeten worden voor je definitieve vertrek!

Groetjes

Mark.

Hoi Mark

Ai, da's balen zeg dat jullie nog niks gehoord hebben. Ik weet hoe frustrerend dat kan zijn. Maar het kan nu vast en zeker niet lang meer duren.....and I am still keeping my fingers crossed for you guys!

Ja hoor, ik blijf hier gewoon komen hoor als ik in de States ben. Er is hier genoeg informatie te vinden over het hoe en wat verderop in het hele proces, want er staat ons hierna nog best wel wat te wachten natuurlijk.

Nog 3 weekjes en dan vertrek ik. Moet zeggen dat ik, nu het eenmaal zo ver is, wel een beetje met een dubbel gevoel zit. Ik kijk ontzettend uit naar alle dingen die gaan komen, maar ik zit ook wel weer een beetje in een dip wat betreft vertrekken enzo.....sigh. Je denkt van te voren ach, het gaat allemaal wel meevallen, spullen wegdoen, huur opzeggen, maar als het eenmaal zo ver is, is het wel even slikken, maar goed.

Em

Hoi Em,

Mede doordat voorheen de “looptijden” wat korter waren dan nu met de nieuwe IMBRA wet, had ik AL mijn eigendommen al verkocht!

Ook mede doordat de verwachting was dat in Oktober ofzow de Visa eindelijk door zou komen,…heb ik ook geen “eigen” huisje meer!

En ik moet toegeven; wanneer je AL je eigendommen verkoopt, dat DAT inderdaad een heel vreemd gevoel met zich meebrengt! :huh:

Spullen waar je KEIHARD voor hebt moeten werken om ze te kunnen kopen en AL die herinneringen,….en nu verkopen voor (in verhouding) een prikkie,…doet inderdaad zeer ja,.WEG herinneringen! :crying:

De enige spulletjes die ik nog als “eigendommen” heb (in afwachting van m’n Visa) zijn m’n kleding en toebehoren, deze computer, en mijn auto (omdat m’n werk 80Km van huis is!) thats it! :help:

Ennuuh thanks dat je, je vingers gekruist houd voor ons,..don’t stop now! :thumbs:

Groetjes

~Mark.

Up :devil:

Ik heb de gok maar niet genomen om mijn huur, ticket etc te regelen voor mijn interview. Ondanks het feit dat er haast niks fout kon gaan vond ik het risico te groot. Het is hier nu al een kale boel. Alleen mijn meubels staan er nog en wat planten, die gaan pas weg als ik al weg ben. Alle persoonlijke spulletjes staan inmiddels opgeslagen in de grote schuur bij mijn zus. Een deel ervan gaat alsnog weg, maar er zitten ook wat dozen bij met dingen die ik terzijnertijd over wil laten komen. Ik zit nu nog even te dubben of de kat die niet mee kan hier moet blijven totdat ik weg ben of dat ze al een paar dagen eerder naar mijn zus gaat, zodat ik haar nog weg kan brengen. Daar heb ik eigenlijk gezegd nog het meeste moeite mee.....sigh.

Hebben jullie inmiddels je RFE al gehad of zitten jullie nog steeds te wachten?

Filed: Country: Netherlands
Timeline

Hey Em!!!!! :D

How are you doing? Getting excited, I bet. :D

Just posting quickly to say

THE RFE CAME IN!!!!!!!!!!!!!!!!! :dance:

It arrived at 1230 pm today and after calling Mark and filling it in, it was back in the mail by 130pm!!!!

Shouldn't be MUCH longer now for us now! :dance:

Hope all is well with you.

...Catch you on later

Michele (F)

Liefde is een bloem zo teer dat hij knakt bij de minste aanraking en zo sterk dat niets zijn groei in de weg staat

event.png

IK HOU VAN JOU, MARK

.png

Take a large, almost round, rotating sphere about 8000 miles in diameter, surround it with a murky, viscous atmosphere of gases mixed with water vapor, tilt its axis so it wobbles back and forth with respect to a source of heat and light, freeze it at both ends and roast it in the middle, cover most of its surface with liquid that constantly feeds vapor into the atmosphere as the sphere tosses billions of gallons up and down to the rhythmic pulling of a captive satellite and the sun. Then try to predict the conditions of that atmosphere over a small area within a 5 mile radius for a period of one to five days in advance!

---

Hi Michele :)

Ok, it it appropriate in this case to say.....congrats on the RFE? Really good to hear that things are finally moving in your case again :dance:. Hopefully the two of you will get that all important approved notice real soon now!

I'm definitly excited that the departure date is getting closer and closer. Just 2 more weeks to go :dance: All I need to do now is buy myself another suitcase. I found out today that I can bring more luggage than I thought I could so woohoo about that (will safe money in sending some stuff over through regular mail.....phew).

Em

Hey Em!!!!! :D

How are you doing? Getting excited, I bet. :D

Just posting quickly to say

THE RFE CAME IN!!!!!!!!!!!!!!!!! :dance:

It arrived at 1230 pm today and after calling Mark and filling it in, it was back in the mail by 130pm!!!!

Shouldn't be MUCH longer now for us now! :dance:

Hope all is well with you.

...Catch you on later

Michele (F)

Whooooooooooooop Whoooooooop

YES, YES, YES,aceventura7uk.gif YES, YES, YES

Whooooooooooop Whoooooooooooop :D:D:D

E I N D E L I J K "WAS" IE ER DAN,....GELUKKIG IS DE RFE AL WEER RETOUR!!!

We werden allebij een beetje 41bg.gif GEK van al dat wachten ZONDER vooruitgang!

Maar gelukkig, zitten we weer in de spreekwoordelijke "molen"! :D:D:D

Edited by MarkTexas

Heyyyy Em,

Zoals je ziet aan de kleine banner word onze K1 zaak de deze week wel erg veel getouched! :P:D

Zou er geld voor moeten chargen,…..dan leverd al dat “getouch” tenminste nog wat op :lol::lol::lol:

Dus,…Michele en ik hebben zo het vermoeden, dat er eerdaags wel een pakketje binnen komt vallen,….JOEPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! :dance::dance::dance:

E I N D E L I J K, is er dan vooruitgang!!! :dance:

FF een vraagje,…jij had ’t daarboven ergens erover dat je meer bagage mag meenemen wanneer je emigreert.

Hoeveel meer bagage is dat dan? :huh:

Ennuuh,....zien we jou hier in VJ nog terug wanneer je over 9 dagen :dance::dance::dance: E I N D E L I J K naar je geliefde toevliegt?

Groetjes;

Mark

Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.