Jump to content
Mijndert

Netherlands

Share

675 posts in this topic

Recommended Posts

Ik heb vandaag allerlei emails, screen prints van webcam conversations etc uitgeprint en moet morgen nog een paar dingen kopieëren en dan ben ik all ready and set to go for the interview. Zegt mijn zus vanmiddag ook nog tegen me, goh, jij bent niet bijgelovig he, aangezien het wel de dertiende is dinsdag.....argh :lol:

• Replies 674
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Filed: AOS (apr) Country: Netherlands
Timeline

hehe gelukkig valt het niet op een vrijdag ;)

Dus je bent helemaal klaar een voorbereid?

Ik hoop dat je van je weekend kan genieten en niet zenuwachtig bent ofzo.

-hugs-

--------------

My time line

--------------

K-1

--------

2-1-2006 he sended in the I-129F

9-19-2006 Medical

9-26-2006 final interview

2-8-2007 arived in hawaii

4-1-2007 our wedding day

---------------------------------------

AOS

-------

5-3-2007 I-765 and I-485

5-7-2007 forms received by USCIS

5-14-2007 NOA 1

7-12-2007 biometrics

8-15-2007 interview

8-16-2007 got welcome email

8-21-2007 got welcome letter

8-30-2007 received greencard

Ik ga lekker van het het mooie weer genieten dit weekend. Op het moment ben ik niet echt zenuwachtig, maar dat zal nog wel weer komen en maandag zal ik helemaal wel lopen te stuiteren :lol: . Ik heb net even je timeline bekeken. Julie hebben ook vrij snel een NOA 2 gekregen :thumbs: Trouwens, ik ben helemaal niet nieuwsgierig ofzo hoor (ahum), maar waar in de States ga je wonen?

Timeline

De kleine en ik gaan ook ze lekker van de zon genieten. Nog een paar boodschapjes doen en dan lekker naar de speeltuin.

Helaas kan ik de papieren niet invullen, want moet het consulaat weer bellen. In de tweede brief die ik kreeg stond dat ik een gerechtelijke uitspraak moet meesturen dat ik de ouderlijke macht heb. Maar ben nooit met zijn vader getrouwd geweest, dus dat heb ik automatisch. Dus dan maar even vragen wat ze dan willen.

Ik ga naar hawaii en dan Maui om precies te zijn. En waar kom jij terecht?

-hugs-

--------------

My time line

--------------

K-1

--------

9-19-2006 Medical

4-1-2007 our wedding day

AOS

-------

5-3-2007 I-765 and I-485

5-14-2007 NOA 1

7-12-2007 biometrics

8-15-2007 interview

Zo, enkele uurtjes later en een zonnebrandje rijker :lol: ..... Zo, Hawai is niet verkeerd zeg. Ikzelf ga naar Florida, Space Coast, dus ik zoek ook de zon op ;) . Ik zie al wel dat er in jouw geval wat meer dingen bij komen kijken in verband met je zoontje (in ieder geval meer papierwerk). Ik had vandaag nog wat dingen willen uitprinten enzo, maar had er even geen zin in. Ah well, ik heb nog 2 dagen de tijd.....

By the way, Michele and Mark, any news on your case yet? Mark, ben je er al achter hoe je pm werkt, kan ik je even korte omschrijving van het hele dokter gebeuren sturen.

Timeline

Ja er komt genoeg bijkijken met een kleine.

We waren ons vandaag aan het verdiepen in de proof of evidence of support. Ok hij heeft een statement nodig van de bank met een aantal dingen. En een statement van zijn werkgever met een aantal dingen.

Moeten we ook zijn tax papers van de afgelopen 3 jaar hebben? en als hij niet voldoet aan de eisen welke formulieren hebben we nodig voor de co-sponser?

En moeten alle documenten orgineel zijn of zijn copietjes ook genoeg.

-hugs-

--------------

My time line

--------------

K-1

--------

9-19-2006 Medical

4-1-2007 our wedding day

AOS

-------

5-3-2007 I-765 and I-485

5-14-2007 NOA 1

7-12-2007 biometrics

8-15-2007 interview

Hoi Em,

Ten eerste mijn excusses voor het wat “laat” schrijven / vragen.

Tjah,…je weet hoe ’t gaat hé,…druk,. druk, druk, werken, werken, werken, ennn wanneer je dan weer online wil gaan heb je opeens :angry: geen internet juice?!?!? :angry:

Maargoed,…probleem is opgelost, en ben er weer! :D

Ennnnnnnn?

-Hoe is het gegaan met je interview?

-Wat hebben ze je allemaal gevraagd?

-Wat moest je allemaal overleggen alszijnde “bewijs” van een serieuze relatie?

-Wat hebben ze precies in het ziekenhuis met je gedaan?

-Heb je lang moeten wachten in het ziekenhuis?

-Gingen ze “normaal” met je om,…of meer alsof je maar een “nummer” ben?

-Hoe lang heeft de totale interview ongeveer geduurd?

-Heb je lang moeten wachten voordat je aan de beurt was?

-Moest je nog iets doen misschien?-(national anthem zingen misschien?) :lol: LOL :lol:

Mijn excuses voor de vele vragen! :blush:

En,…indien alle vragen beantwoorden je misschien iets te ver gaat op ’t openbare wwweb,….dan wil ik je ook mijn e-mail adres wel geven hoor. (llat maar ff weten hoe of wat)

Voor wat betreft “ONZE” zaak; is er hellaas weer /nog steeds :dead: geen nieuws. :crying:

De Amerikaanse overheid heeft zelfs alle “time-lines” op hun website ook al verwijderd, ofwel,…nu weten we helemaal niet meer wanneer er een eind aan onze “visa journey” zit komen! Zuuuuuuuuuuuuuucht! :(

Maargoed,…we blijven P O S I T I E F denken!! :D

Tot de volgende keer maar weer. :thumbs:

Heyyy een nieuwe Nederlander,

Jackybeertje, welkom op deze fantastische site, en heel veel succes met jullie zaak!!! :thumbs:

Groetjes Mark.

Edited by MarkTexas

wanna see my avatar in fullsize?>>>>

http://www.youtube.com/watch?v=a33JXYbuCEY

Timeline

Dank je wel mark voor je welkom. Noem em maar jac hoor ;-)

Enne ik wil graag ook wel al die antwoorden horen omdat het voormij ook al erg dichtbij is.

-hugs-

--------------

My time line

--------------

K-1

--------

9-19-2006 Medical

4-1-2007 our wedding day

AOS

-------

5-3-2007 I-765 and I-485

5-14-2007 NOA 1

7-12-2007 biometrics

8-15-2007 interview

Nou ik zal even beginnen met het beantwoorden van een paar dingetjes. Bij de kliniek waar je xray genomen wordt, moet je naar het 'tuinhuisje'. Nou vond ik het gewoon een bouwkeet, maar goed, het zal wel. Daar kom je binnen, je drukt op een bel, waarna er een nogal chagarijnige mevrouw verscheen (ochtendhumeur?).Die vroeg om een formulier en vervolgens kon ik in het omkleedhok me van boven uitkleden, waarna ze de foto nam. Ik mocht me vervolgens weer aankleden en weer in de wachtruimte plaatsnemen en 1 minuut later kwam ze vragen om 50 euro en dat was het dan. Al met al heeft het nog geen 5 minuten geduurd.

Op dus naar de dokter. Daar ben ik maar lopend heen gegaan aangezien die afspraak pas om 10 uur was (xray was om 9 uur, maar ik was al voor 9 weer buiten). Ik heb me gemeld bij de assistente en ben toen maar in de wachtkamer gaan zitten. Na een tijdje kwam de assistente (aardige mevrouw) er bij zitten en vroeg om de formulieren, pasfoto's, paspoort en inentingsboekje. Eén van de formulieren moest ik daar ter plekke verder invullen (gewoon ja of nee aankruisen), handtekening zetten en ik mocht ook direct even in een bekertje plassen. Ik kon weer plaatsnemen in de wachtkamer en zou zo door de dokter geroepen worden. De dokter vond ik een erg aardige man. Hij begon met het vervelendste, namelijk het bloedprikken, maar dat viel reuze mee. Toen wat vragen beantwoorden en vervolgens meten, wegen, bloedruk meten, ademhalingscontrole, met je voeten tegen elkaar aan staan en armen recht vooruit en ogen dicht en een aantal seconden zo blijven staan en vervolgens kreeg ik nog een injectie en dat was het dan. Daarna nog even afrekenen (ik was 194 euro kwijt) en toen kon ik weer gaan.

Eigenlijk stelde het niet zo heel veel voor dus en het medische gedeelte is dan ook niet iets om je erg druk over te maken.

Tsja, de vragen met betrekking tot het interview kan ik pas na morgen bantwoorden ;) . Ik ben na een lekker relaxed weekend nu toch wel enigzins erg nerveus aan het worden (van slapen zal vannacht wel niet veel terecht komen). Ik zal morgenochtend al om half 10 in Amsterdam zijn. Ik ga namelijk met de trein (ik moet hier al om half 7 weg) en laat niets aan het toeval over (vertragingen enzo). Wel een beetje erg vroeg, maar in dit geval liever een paar uurtjes te vroeg dan te laat en zo heb ik lekker de tijd om rustig richting het consulaat te gaan enzo.

Trouwens Mark, da's balen zeg dat jullie nog niet weten waar je aan toe bent!

Timeline

Ik wens je heel veel succes voor morgen en ik wil alles tot in detail weten graag.

Ik ga er vanuit dat je contant geld moet nemen naar de medical en moet je ook nog geld neer tellen bij je interview?

-hugs-

--------------

My time line

--------------

K-1

--------

9-19-2006 Medical

4-1-2007 our wedding day

AOS

-------

5-3-2007 I-765 and I-485

5-14-2007 NOA 1

7-12-2007 biometrics

8-15-2007 interview

Medical is inderdaad cash en interview moet je vooraf betalen en je bankafschrift met daarop je betaling moet je meenemen. Heb vanmiddag alles nog eens gechecked en ben er nu klaar mee. Ik kijk ook niet weer, want daar maak ik mezelf alleen maar gek mee (en ik ben al gek genoeg :lol: ) En tuurlijk laat ik hier weten hoe het allemaal is gegaan :yes:

Timeline

Gaaf, gefeliciteerd. Ben onwijs blij voor je.

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is. En wanneer ga je en wanneer is de trouwdag?

-hugs-

--------------

My time line

--------------

K-1

--------

9-19-2006 Medical

4-1-2007 our wedding day

AOS

-------

5-3-2007 I-765 and I-485

5-14-2007 NOA 1

7-12-2007 biometrics

8-15-2007 interview

Filed: Country: Netherlands
Timeline

:D Hi All :D

(F):dance::dance::dance:(F)CONGRATULATIONS Em (F):dance::dance::dance:(F)

You must be so thrilled.....When do you fly to FL?

As for us-I just read on the K-1 forum that USCIS is sending out RFEs immediatly ( I hope they mean that) to all that have been delayed by IMBRA...( Even though the IMBRA law is not pertinent to us, we have been delayed) all this means is that as soon as I return the RFE our petition moving again!!!!!! :dance::dance: It should be fairly rapid to NOA 2 after that! :dance: YIPEEEEEEEE :dance:

:D Michele

Liefde is een bloem zo teer dat hij knakt bij de minste aanraking en zo sterk dat niets zijn groei in de weg staat

event.png

IK HOU VAN JOU, MARK

.png

Take a large, almost round, rotating sphere about 8000 miles in diameter, surround it with a murky, viscous atmosphere of gases mixed with water vapor, tilt its axis so it wobbles back and forth with respect to a source of heat and light, freeze it at both ends and roast it in the middle, cover most of its surface with liquid that constantly feeds vapor into the atmosphere as the sphere tosses billions of gallons up and down to the rhythmic pulling of a captive satellite and the sun. Then try to predict the conditions of that atmosphere over a small area within a 5 mile radius for a period of one to five days in advance!

---

Woohoo, I am so happy, happy, happy :dance: .

I will post a review of how it went at the Consulate at the Embassy review part of this site, so any of you who want to know how it all went over there just check that section out ok! Of course if you still have questions after that I will be more than happy to answer them.

I've been reading up on that whole IMBRA law thingie and the effect it has on petitions. I really hope it will all be soon over for you guys Michele so you can also move on to the next step in this whole process :) .

I am not sure yet when I will fly out to FL (but def as soon as possible). As soon as I get my passport back from the Consulate (probably tomorrow) I will go to a travel agency and see what my options are on affordable flights for July. As soon as I've got my flight sorted it out I can end the lease contract of my apartment and stuff like that. I did already pack away a few things today that my sister would like to have (books, cd's), so I will do little things like that in the mean time. I want to be out of here by no later then the end of July, but like I said, it al depends on the flight I can (afford to) book.

Jackybeertje, onze trouwdag is ook een beetje afhankelijk van wanneer ik uit Nederland vertrek, maar in ieder geval zo snel mogelijk nadat ik in FL geland ben. We maken er geen grote happening van hoor, gewoon met zijn tweetjes en 2 getuigen en that's it

Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.