Jump to content
aussiewench

German people...rührt euch!!

 Share

7,628 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: Citizen (apr) Country: Germany
Timeline

Mensch, haben die im Moment ne Qote an RFEs einzuhalten oder was?????

(F) Mitleid fuer die RFE-gepflagten. Alles wird besser danach!!!

AOS

8-4-2006 Date of NOA's

1-4-2007 Green Card in mail

Removal of conditions

9-29-2008 I-751 delivered to CSC

12-29-2008 Green Card ordered :)

Citizenship

10-15-2011 Package sent to NSC

10-17-2011 NOA Priority Date

11-25-2011 Biometrics done

11-29-2011 In line for interview scheduling... woohoo!

12-20-2011 Interview scheduled ...received letter 3 days later

01-24-2012 Interview & Oath

Done!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Filed: Other Country: Germany
Timeline

RFE MAEDELS. Tut mir sooo leid, was die mit euch anstellen.

@Susanne, das gibts doch gar nicht. Wie kann man denn bitteschoen zwei Medicals in gerade mal einer Woche verlegen. Hoffentlich reicht es, nur das supplement nochmal einzuschicken. Mehr haben die in Dtl. ja auch nicht gemacht.

@Sabrina, tut mir leid, dass ihr auch ein RFE bekommen habt. Da kann man echt nur mit dem Kopf schuetteln. Hoffentlich haben sie euer Medical noch.

@Ilka: Ja ich kann noch laufen, sehr gut sogar. Peanut ist noch nicht gedropped und ich hatte bisher nur einmal das Gefuehl, dass er mir gleich rausfaellt. Langsam hab ich aber die Nase voll, da es total umstaendlich ist zu liegen und aufzustehen.

Removal of Conditions Timeline:

03/19/2008 - package sent to TSC, let's hope for the best

03/20/2008 - check cashed

03/26/2008 - case sent to Vermont Service Center

04/17/2008 - Biometrics scheduled

05/19/2008 - received I551 extension stamp via INFOPASS

02/12/2009 - APPROVED

02/21/2009 - GC received...no mistakes...valid until 2019

Link to comment
Share on other sites

Filed: AOS (apr) Country: Germany
Timeline
@Black Betty: Wow, du arbeitetst. Das ist doch super. Auch wenn es nicht der Traumjob ist, immerhin ne eigene Office. Darf ich fragen, was du verdienst?

Immerhin machst du was. Naja, ich habe ja im Dez. auch noch fuer Dt. und meine alte Firma gearbeitet. Immerhin soviel, dass ich mir im Maerz den Flug alleine zahlen kann. Euch ganz, ganz viel Spass in Dt. Ich freue mich ja auch schon total und hoffe, das Jeremy auch ein paar Tage frei bekommt. Sieht momentan leider noch nicht so gut aus.

Ich bekomme $1600 netto im Monat. Find ich ok, vor allem da der Job eigentlich mehr Bastelstunde ist als Arbeit - wird ja alles in Handarbeit gemacht, also muss ich kleben, schnippeln, malen und sowas. Ich werd das so lange machen, bis ich (nach dem Deutschlandurlaub) was "richtiges" in Marketing/ MaFo finde (wobei ich die Befuerchtung habe, dass das ein bisserl dauern wird...).

Und OH MANN, was ist denn das fur ein RFE Festival zur Zeit?!?!? Das ist ja echt besch***!!!! Ich kann das gar nicht glauben, dass gleich 2 MAl das medical verloren gegangen ist! Mensch, bullsh*t! Ich bin echt wuetend mit euch auf die Deppen! Vor allem wenn man bedenkt, dass ihr ja eigentlich gar nicht hier waert wenn ihr nicht schon ein medical gemacht (und bestanden) haettet. Und dann ist das noch deren Schuld und ach und ueberhaupt. Und sowieso! Ich bin wuetend.

Sandra

AOS & EAD:

10/13/2006 - sent AOS and EAD documents

10/18/2006 - NOA1

11/02/2006 - biometrics appointment in Santa Ana

01/05/2007 - interview appointment in Santa Ana - APPROVED!!!

01/16/2007 - greencard in mail

01/22/2007 - EAD card in mail (well, thank you very much)

javatar1.jpgjavbw2.jpgjavbw4.jpgjavbw1.jpg

avbw1.jpgavbw3.jpgavbw2.jpgavbw4.jpg

Jonnie & Sandra

Link to comment
Share on other sites

Filed: Country: Germany
Timeline

Hi Girls,

da will ich mich doch auch noch mal melden.

Sorry fuer euch alle, die ein RFE bekommen haben. Das ist doch echt unfaer. Was machen die denn da draussen. Das kann doch echt nicht abgehen. Wuensche euch viel Glueck, das alles schnell vorbei ist.

Habe heute auch mal auf www.craigslist.com geschaut. Gar nicht so schlecht das Teil. Fuer Richmond gab es doch ecth 2163 Jobs und ein paar ganz gute sogar in Mafo und Marketing/ Project Management.

Eine fand ich ganz besonders toll. Na, Girls wie waere es:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Personal Assistant for Busy Professional Mom

Reply to: job-269889831@craigslist.org

Date: 2007-01-28, 8:45PM EST

Our family is looking for a Personal Assistant to help me (Busy Professional Mom) to do all the things I cannot get done each week. If you saw Multiplicity with Micheal Keaton, you know what I really need is CLONED. :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:

Since there is just one of me, we are looking for a young person / college student / stay at home Mom with kids in school / Other to do a variety of tasks for us for an Hourly Fee during the day while we are at work and / or in their own time. Must provide own transportation. You can work out of our home for some things, from your own home for others, if you have computer access. Must have excellent Internet skills, using online websites and shopping sites. Must have experience with internet search engines and proficient with email. Must have a cell phone and email address to keep in close contact for tasks that come up. NO HOUSECLEANING OR BABYSITTING. We have a cleaning lady 2x a month and a full time sitter. We need an Anne Hathaway character from The Devil Wears Prada Movie, who is willing to do almost any reasonable Personal Assistant Task. A self starter who can work autonomously with NO SUPERVISION until the task is complete, and find solutions to problems I don't have time to deal with. Examples of tasks:

Returning movies to Video Store

Picking up drycleaning

Taking pictures of items / Writing descriptions for listing on Ebay and uploading them to disk for me.

Doing research / online shopping for me (like sending me links to Amazon.com , Ebay, or other local or online shopping sites for items I say I need or can't find quickly)

Organzing: Straigtening out a closet, or labeling a stack of DVDs from Year 1 of our son's life with dates.

Folding clothes - We seem to wash them but never FOLD them.

Putting numbers on my mailbox - I took them off to paint them and keep forgetting

Picking up a Rx or OTC medication

Sitting on hold with the cable company, credit card company etc to ask a question or get information, then sending it to me in email.

Taking a car to be washed and waxed and waiting for it

Courier: Dropping off / Picking up paperwork or items to and from a Drs. Office, Son's School, YMCA, etc.

Mailing packages at USPS or UPS

Dropping things off at Goodwill

Uploading pictues to a website for me to send the link to family members.

.....To name a few. All the stuff we can't get done in a week due to our 9 hour work day +3 hour a day commute.

In addition to cash - weekly compensation based on the number of hours worked, and gas money to cover the errands. For purchases, we would provide a pre-paid gift card to use as payment at stores. And...this is an opportunity to learn a small business, as we sell quite a bit on Ebay with 7 years of experience. Training in and software for web page design, pricing and listing would be provided. As you learn and trust is developed in your Ebay skills, you would be able to list items for sale for us. Also, do a good job and you will get a KILLER reference from me when the time comes to move on to other things.

You arent going to get rich becuase most of these tasks don't take long, but we are totally flexible with TIME, so you can work when you have time. This is a great way to get a little extra spending money for whatever you need it for.

Please email me, with a resume if you have one. Since this position involves being in our home, sometimes with our child, sometimes with no one at all home, a background check will be performed.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sorry, fuer den langen Text, aber das musste einfach sein, insbesondere, da wir ja gerade ueber den Film "The Devil wears Prada" gesprochen haben.

@Sandra: Kein schlechtes Gehalt fuer den Job. Wow, viel Spass beim Kreativ sein.

Also, dann ich freue mich schon auf 105 Fahrenheit Yoga morgen frueh.

Wuensche euch noch ne gute Nacht bzw. Tag.

Ganz liebe Gruesse Ilka

v34h.jpg

LhJUm4.png

pf2Rm4.png

7gOjm4.png?2CQ9jiXQ

Met on October 18, 1996 in a bar called "Calypso" in Richmond, Virginia, during my Au-Pair year

View complete Timeline:

Quick Facts:
02/23/2006 - sent I 129 to VSC (first step done!) 07/13/2006 - received Visa!
09/22/2006 - civil marriage in New York City
10/05/2006 - sent AOS papers to VSC
12/11/2006 - Welcome Letter and GREEN CARD in Mail!!!!!! Lets' party!!!!!
09/24/2008 - sent Removal of conditions package to VSC
07/02/2009 - received 10 year Green Card! YEAH!!!!! Finally!
2014 - Citizenship

Link to comment
Share on other sites

haha, anna, nee, ich meinte natuerlich $ 207 fuers medical hier. hab in dem ganzen aerger eine null zuviel reingetippt.

jedenfalls stand bei mir in dem RFE, dass die das immunizations supplemantal von mir bekommen haben und alles ok damit ist und dass sie das nicht noch mal brauchen, aber die koennen den ganzen rest vom medical in deutschland nicht finden und darum soll ich ihnen das eigentliche I-693 schicken.

also bei mir nix von wegen die wollen nur noch mal die immunizations checken, leider.

viele gruesse

Summer 1998 ... beginning of our love

Fall 1998 .......... beginning of our long distance relationship

K1

03/2006 I-129F filed

07/2006 I-129F approved

10/2006 visa received

AOS

11/2006 AOS filed

02/2007 conditional Green Card in mail

Removal of Conditons

12/2008 I-751 filed

05/2009 Green Card in mail

Thank you VisaJourney

Link to comment
Share on other sites

uebrigens ilka:

ich mach auch bischen yogi: hab in deutschland paar mal beim yogakurs mitgemacht und es ist mir sehr leicht gefallen, nun habe ich ein yoga-buch, da sind die selben uebungen drin die wir dort gelernt haben, dadurch kann ich es nicht wieder vergessen. jedenfalls mache ich ab und zu mal den sonnengruss. eigentlich muesste ich das viel mehr machen. habe zu weihnachten eine yogamatte bekommen.

nur schatzi mag nicht so gerne yoga machen, er ist nicht gelenkig. aber manchmal laesst er sich ueberreden wenigstens einmal den sonnengruss zu machen.

yogiiii... rocks

Summer 1998 ... beginning of our love

Fall 1998 .......... beginning of our long distance relationship

K1

03/2006 I-129F filed

07/2006 I-129F approved

10/2006 visa received

AOS

11/2006 AOS filed

02/2007 conditional Green Card in mail

Removal of Conditons

12/2008 I-751 filed

05/2009 Green Card in mail

Thank you VisaJourney

Link to comment
Share on other sites

Filed: AOS (pnd) Country: Germany
Timeline

AWWWWW :(

Sorry, dass so viele hier ein RFE bekommen....echt 'aufbauend'....

Die meinen auch, dass man nix besseres zu tun hat, als denen ihre Schlampigkeit auszubügeln.... :angry:

Hoffe es wird besser und ihr bekommt eure RFE's so schnell wie möglich erledigt!!!!

Diana

Link to comment
Share on other sites

also ich hab nochmal auf unser RFE geschaut und da steht nur, dass die mein gesamtes medical nochmal haben wollen.

"All records available to the service have been searched and a copy of your I-693, if previously submitted, is not available for review.

Adjudication cannot be accomplished without this information."

Ich hab ja schon angst, dass die mich jetzt einfach ablehnen, weil wir nur das supplement nochmal geschickt haben (heute frueh). Aber auf der anderen seite haben wir ja nur das gemacht, was uns dieser typ erzaehlt hat.

Ich werd wohl trotzdem nochmal nen infopass machen. Die idioten, die sollen sich mal ueberlegen was da dranhaengt und was das alles an geld kostet!

Susanne

blackribbonsmall.png

R.I.P Diana

1982-2008

Removal Timeline

11/17/08 - mailed out documents

11/19/08 - documents received by USCIS

11/25/08 - check cashed

12/10/08 - Biometrics letter

12/19/08 - second Biometrics letter

12/26/09 - went to Boston for Biometrics Appointment - THEY WERE CLOSED!!!!!!!!!

01/13/09 - Biometrics Appointment in Boston

01/13/09 - several phonecalls to uscis to find out where my extension letter is - will send out extension letter which will take up to 3 weeks

01/21/09 - phonecall to uscis about the extension letter. They are still working on the service request! told me to go to an infopass

appointment

01/22/09 - went to SS office to get a new SS-card. They won't issue a new one because me GC expires in 2 weeks.

01/22/09 - talked to the Office of my congressman. They will look into the issue and call me back - hopefully!!!!

01/26/09 - talked to the Office of the congressman. She read an email to me from USCIS stating that they sent out the letter on Friday!

They said I should have it in 7 days! So now we wait.....again!

01/29/09 - extension letter received!

05/15/09 - Removal of conditions approved :) ..waiting for actual card now :)

06/01/09 - Card in the mail!

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: Germany
Timeline

Hey Everybody,

wow das hat mich jetzt ja super lang gedauert bis ich mich durch die ganzen Seiten gelesen habe...Aber alles sehr interessant.

@ Sven, willkommen in unserer Runde! Endlich mal wieder ein Mann!!

@alle, das sind ja sehr leckere Rezepte und Ideen, bin auch immer froh mal wieder was neues auszuprobieren...aber ich ich rate jedem einen Crockpot zu kaufen, ist echt ein super Ding, man kann Suppen machen oder auch Fleisch etc. alles was man sich vorstellen kann und ich suche mir dann immer rezepte ausm Internet...

Hatte gestern so lust auf Kartoffeln mit quark aber leider habe ich keinen Quark gefunden somit habe ich Cottage Cheese benutzt, war gar nicht so schlecht und sehr gesund.

Wenn es nach mir geht koennte ich auch jeden Tag Nudeln essen, aber das will ich ja meinem Schatzi nicht an tun...ich schau immer in mein Kochbuch oder suche mir was ausm Internet...ist immer etwas dabei... haeute Abend werde ich Huehnchen machen...schoen in Streifen geschnitten...und werde lecker Gemuese anbraten und Reis gibts dazu...Ist immer lecker und geht schnell:-)

Ich haette auch nie gedacht mal gut kochen zu koennen, aber es wird immer besser, aber jetzt kann ich manchmal meine Mom verstehen wie frustriert sie war wenn sie fragte was wir essen wollen und ich immer sagte keine Ahnung irgendwas...es gehen einem halt nach ner Weile so die Ideen aus...deshalb finde ich es gut wenn wir immer mal Rezepte austauschen!!

An alle die RFE's bekommen haben, es tut mir sehr leid fuer euch...Mir kommt es grad so vor als ob sie Spass daran haben sie rauszuschicken...und zumal sie beide eurer Medicals verschlampt haben (Susanne & Tachy)

@ Ilka, ja Yoga find ich auch super klasse, man fuehlt sich anschliessend wie neu geboren.

Bewirbst du dich eigentlich schon? Oder wartest du bis du aus Deutschland zurueck kommst??

Ich werde jetzt noch abwarten, denn meine Freundin kommt ja am Sonntag fuer 2 Wochen und danach werde ich mein Gluck versuchen, weiss dann gar nicht wie ich es der Family hier sagen soll wo ich Babysitte, denn die sind so lieb zu mir und ich gehoere schon so zur Familie...und sie ist wieder schwanger...ich denke ich werde mich einfach bewerben und wenn ich einen Job bekomme werde ich halt 2 weeks notice brauchen... That will break my heart, aber ich werd jetzt schon verueckt, will nicht mehr Babysitten, aber es war jetzt die ganze Zeit gutes Geld und das Baby ist ja auch super suess. Aber ich muss unbedingt wieder unter Leute...

Ich habe jetzt bestimmt einiges vergessen zu schreiben, muss mir nochmal die letzten Seiten durchlesen...

So dann euch allen einen schoenen Tag

Gruesse

NIna

.png

blackribbonsmall.png

R.I.P. Diana

1982-2008

K-1 - Timeline:

01-27-2006 - sent I-129F to Vermont Service Center

02-02-2006 - NOA1

02-25-2006 - RFE

03-14-2006 - RFE Reply

03-31-2006 - NOA2

04/11/2006 - received packet 3

04/18/2006 - sent packet 3

- medical in Frankfurt

- received package 4

05/22/2006 - Interview date in Frankfurt

05/29/2006 - package with visa received

06/22/2006 - flight to US

08/26/2006 -Wedding

AOS - Timeline:

09/26/2006 - sent AOS, AP and EAD to Chicago

10/05/2006 - NOA1

10/19/2006 - Biometric Appointment

10/24/2006 - Case transfered to CA

10/27/2006 - Case recived at CA

11/24/2006 - Got approved

Link to comment
Share on other sites

nina

das ist ja toll, dass deine freundin dich besucht, viele freunde sagen ja sie kommen zu besuch aber wenn man dann weg ist kommen sie doch nicht. da zeigen sich dann echte freunde.

susanne

aha, also das haben sie dir geschrieben, ich hab dir mal aufgeschrieben was bei uns im brief stand:

The medical examination that was conducted overseas as part of your K1 visa packet has been separated from your file and can not be located.

To expedite the processing of your application, you are afforded the opportunity to submit a new form for your medical examination.

The supplemantal Form to I-693 that you submitted is acceptable and is not being requested at this time.

Please submit a properly completed and signed Form I-693.

das ist irgendwie eindeutiger bei uns, bei dir ist das nicht ganz so eindeutig, besonders nachdem man euch am telefon gesagt hat, dass ihr nur das supplemental form schicken braucht. naja, ich weiss auch nicht, abwarten und tee trinken wuerde ich mal sagen. infopass ist sicher gute idee, aber aml ehrlich, ist es nicht schlimm genug, dass die uns RFEs schicken und dann koennen sie nocht nicht mal genau sagen was sie wollen.

viele gruesse soweit

Summer 1998 ... beginning of our love

Fall 1998 .......... beginning of our long distance relationship

K1

03/2006 I-129F filed

07/2006 I-129F approved

10/2006 visa received

AOS

11/2006 AOS filed

02/2007 conditional Green Card in mail

Removal of Conditons

12/2008 I-751 filed

05/2009 Green Card in mail

Thank you VisaJourney

Link to comment
Share on other sites

Filed: AOS (apr) Country: Germany
Timeline

woohoo habe mal zur Abwechslung gute News!!!!! Habe am 28. Februar mein K-1 Interview in Fra/Main!!!!!!!!!!!!!!!! yay!!!! :dance::dance:

Hatte schon die ganze Zeit ein schlechtes Gefühl das was nich stimmt und hab gestern in der Botschaft angerufen und die meinten die hätten mir pack. 4 schon letzte Woche geschickt aber ist bei denen mit "Empfänger unbekannt" wieder zurückgekommen... jetzt schicken sie es nochmal und wehe die Posttante kriegt es wieder nich auf die Reihe... :bonk::girlwerewolf2xn:

bisher ist bei mir alles so glatt gelaufen das mir schon Angst und bange wird vor dem was ihr immer erlebt.... bin ja doch noch so ziemlich am Anfang des papierberges. Euch allen RFE geplagten - Kopf hoch, das wird schon!!!! ganz liebe Grüße von Steffi

R.I.P. Diana

1982-2008

Link to comment
Share on other sites

ohh mai mai mai.. anscheined haben die alles langeweille und verschicken nur RFE's.. wir haben damals auch 2 gehabt für meine 2 jährige GC.. mal schauen wie viele ich bekommen werde wenn ich die 10 jährige im märz beantrage..

mhh hat schon jemand die 10 jährige beantragt? dauert das auch so lange bis ich die bekomme.. für die 2 jährige hab ich knapp 8 monate gewartet.. hoffe mal nicht..

der blöde chef hat NEIN gesagt..!! :crying: ich bin so sauer!! mein schatzi arbeitet sein ''arsch'' ab für den deppen und dann bekommt er net mal 1 woche frei.. und dann meinte er das ist ja kein grund 1 woche frei zu nehmen..!! HALLO?? was soll denn das..? ich glaub das ist ein guter grund mal urlaub zu nehmen.. und sogar UNBEZAHLBAR!! awwhhhh er ist auch ganz sauer und dann ist auch noch ein kollege am WE verstorben.. :( dann hab ich den deppen (chef) angerufen und ihm alles erklährt und er sagte es geht net da das ''hoch sesion'' ist.. hab dann nur gemeint das er auf alle FÄLLE 1 woche NICHT arbeiten wird wenn ich entbinde da er daheim helfen muss für die ersten tage.. und er meinte nur ''ja ja das werden wir schon sehen..'' awwhh was soll den das..?

schatzi hat sich dann noch umgehört bei anderen pool firmen und er hat morgen ein vorstellungsgespräch.. die firma ist zwar ganz neu aber er wird auf alle fälle mehr verdiehnen und muss auch länger arbeiten.. :( aber dafür wird er nicht mehr für den deppen arbeiten wenn er die stelle bekommt.. ;) hehe

ich war dann auch bei der post und hab 2 packete wieder zurückgeschickt.. die ganzen baby sachen die ich ja her geschickt hatte vor 2 monaten.. :blink: naja ist doch alles ganz anders gelaufen als geplant..

@brot rezepte.. habt ihr schon mal online nachgeschaut?

mehl hab ich auch immer bei walmart und farmfresh gesehen.. da hat meine MIL immer was gekauft und das war auch immer ganz lecker.. weiss etz aber den namen nicht mehr.. kann ja mal fragen..

@sven.. willkomen zu unserem ''stammtisch''..

@steffi.. glückwusch!!

R.I.P. Diana 1982 - 28.08.2008

<3 WE MISS YOU <3

December 2oo7 - received 1o year GC!!

Link to comment
Share on other sites

@tachy

also wenn ich das so lese wird mir echt angst und bange. Der typ am telefon hat uns ja gesagt, dass die eigentlich nur wissen wollen, ob man alle impfungen hat. Aber offentsichlich hat er da falsch gelegen. hach wie koennte es auch anders sein.

:crying:

Die wollen ja von uns auch nochmal das komplette medical also form I-693 haben. Von dem supplement haben die nix geschrieben. Aber auch nichtgeschrieben, dass die es haben.

Wisst ihr was. Mir reichts!

Ich hab echt die nase voll von dem ganzen mist. Ich fuehl mich hier wie ein mensch zweiter klasse. Die legen uns nur steine in den weg. Hab heute nen one way flug nach deutschland gesucht. Ich sitz hier echt schon fast auf gepackten koffern. Ich will nur noch nach hause, o man mich nicht wie den letzten dreck behandelt und ich mich nicht staendig erklaeren muss. Da muss ich nicht als irgendwas arbeiten, nur weil die abschluesse nicht anerkennen etc.

Ich kann einfach nicht glauben, dass man soviel auf sich genommen hat und ich finde es is schon ne leistung so lange ne fernbeziehung zu ueberstehen....und dann kriegt man immer wieder nen tritt in den Hintern.

Ich geb auf!

Susanne

PS.: Steffi herzlichen glueckwunsch zum interviewtermin!

Edited by twopens

blackribbonsmall.png

R.I.P Diana

1982-2008

Removal Timeline

11/17/08 - mailed out documents

11/19/08 - documents received by USCIS

11/25/08 - check cashed

12/10/08 - Biometrics letter

12/19/08 - second Biometrics letter

12/26/09 - went to Boston for Biometrics Appointment - THEY WERE CLOSED!!!!!!!!!

01/13/09 - Biometrics Appointment in Boston

01/13/09 - several phonecalls to uscis to find out where my extension letter is - will send out extension letter which will take up to 3 weeks

01/21/09 - phonecall to uscis about the extension letter. They are still working on the service request! told me to go to an infopass

appointment

01/22/09 - went to SS office to get a new SS-card. They won't issue a new one because me GC expires in 2 weeks.

01/22/09 - talked to the Office of my congressman. They will look into the issue and call me back - hopefully!!!!

01/26/09 - talked to the Office of the congressman. She read an email to me from USCIS stating that they sent out the letter on Friday!

They said I should have it in 7 days! So now we wait.....again!

01/29/09 - extension letter received!

05/15/09 - Removal of conditions approved :) ..waiting for actual card now :)

06/01/09 - Card in the mail!

Link to comment
Share on other sites

Filed: Country: Germany
Timeline
@tachy

also wenn ich das so lese wird mir echt angst und bange. Der typ am telefon hat uns ja gesagt, dass die eigentlich nur wissen wollen, ob man alle impfungen hat. Aber offentsichlich hat er da falsch gelegen. hach wie koennte es auch anders sein.

:crying:

Die wollen ja von uns auch nochmal das komplette medical also form I-693 haben. Von dem supplement haben die nix geschrieben. Aber auch nichtgeschrieben, dass die es haben.

Wisst ihr was. Mir reichts!

Ich hab echt die nase voll von dem ganzen mist. Ich fuehl mich hier wie ein mensch zweiter klasse. Die legen uns nur steine in den weg. Hab heute nen one way flug nach deutschland gesucht. Ich sitz hier echt schon fast auf gepackten koffern. Ich will nur noch nach hause, o man mich nicht wie den letzten dreck behandelt und ich mich nicht staendig erklaeren muss. Da muss ich nicht als irgendwas arbeiten, nur weil die abschluesse nicht anerkennen etc.

Ich kann einfach nicht glauben, dass man soviel auf sich genommen hat und ich finde es is schon ne leistung so lange ne fernbeziehung zu ueberstehen....und dann kriegt man immer wieder nen tritt in den Hintern.

Ich geb auf!

Susanne

PS.: Steffi herzlichen glueckwunsch zum interviewtermin!

NEEEEIIIINNN Susanne tu's nicht! Ich kann ja echt verstehen, dass es Dich ankotzt (pardon my French), aber jetzt nicht aufgeben, jetzt habt ihr schon so viel durchgestanden!

Ich war auch schon an dem Punkt, aber denk' mal darueber nach, wie es war als Du in Deutschland warst und gewartet hast, dass das Visum endlich durch ist! Haste nicht gedacht Du wuerdest ALLES dafuer geben dass Du endlich bei Deinem Schatz sein koenntest?

Das ist jetzt die letzte Huerde und wenn die die GC hast haste erst mal zwei Jahre Ruhe!

Ach ja, und telefoniere vor dem Buchen eines neuen Medicals ein bisschen rum in der Gegend, die Preisunterschiede sind teilweise gravierend!

Hang in there!

Carla

Conditional Permanent Resident since September 20, 2006

Conditions removed February 23, 2009

I am extraordinarily patient,

provided I get my own way in the end!

Margaret Thatcher

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.
Guest
This topic is now closed to further replies.
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...