Jump to content
Anna C.

Travel to EU with pet

 Share

6 posts in this topic

Recommended Posts

Filed: Citizen (apr) Country: Germany
Timeline

Hi guys,

maybe one of you has some experience with that subject. We want to take our cat with us for a 2 week trip to Germany. She has all vaccines (incl. rabies) and is microshipped. That is all in her "animal record" - do I need to get a European form or something like that? I only know that the rules for Germany are the same all across the EU countries which use the Euro apart from Ireland.

Does she have to go into quarantine or can I take her with me right away??? (wouldnt make sense then)....

Or anybody any idea who would know about that?

Thanks, Anna!

AOS

8-4-2006 Date of NOA's

1-4-2007 Green Card in mail

Removal of conditions

9-29-2008 I-751 delivered to CSC

12-29-2008 Green Card ordered :)

Citizenship

10-15-2011 Package sent to NSC

10-17-2011 NOA Priority Date

11-25-2011 Biometrics done

11-29-2011 In line for interview scheduling... woohoo!

12-20-2011 Interview scheduled ...received letter 3 days later

01-24-2012 Interview & Oath

Done!

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: Germany
Timeline

Hallo Anna,

hast Du schon mal beim Zoll nachgefragt?

Ich glaube, dass deine Mietzekatze zumindest auf dem Weg zurück in die USA in Quarantäne muss.

Ich hoffe Du findest eine Lösung! Ich drück Dir die Daumen!

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (apr) Country: Germany
Timeline

:( Also Katzenpension. :( Quarantaene will ich dem armen Tier nicht antun, das ist ja furchtbar.

Danke :)

AOS

8-4-2006 Date of NOA's

1-4-2007 Green Card in mail

Removal of conditions

9-29-2008 I-751 delivered to CSC

12-29-2008 Green Card ordered :)

Citizenship

10-15-2011 Package sent to NSC

10-17-2011 NOA Priority Date

11-25-2011 Biometrics done

11-29-2011 In line for interview scheduling... woohoo!

12-20-2011 Interview scheduled ...received letter 3 days later

01-24-2012 Interview & Oath

Done!

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: Germany
Timeline

Hallo Anna,

Ich hab jetzt mal gesucht. Und folgendes gefunden.

http://www.cdc.gov/ncidod/dq/faq_animal_importation.htm#cats

What CDC requirements apply to cats?

Cats are covered under the same regulation as dogs (42CFR71.51). Cats are subject to examination at the port of entry to rule out any zoonotic diseases (diseases that can be transmitted to humans), and may require veterinary medical examination, treatment, and/or quarantine if they appear ill. Although cats are not subject to rabies vaccination regulations, CDC strongly advises all cat owners to have their pets vaccinated against rabies as a precaution.

All pet cats are subject to state and local vaccination requirements. Pet cats arriving in the state of Hawaii and the territory of Guam, even from the U.S. mainland, are subject to locally imposed quarantine requirements. For more information, call the Animal Quarantine Station in Hawaii at 808-483-7151.

http://www.zoll.de/faq/reiseverkehr/einrei...iere/index.html

ch möchte mir ein Haustier (Hund, Katze oder Frettchen) aus einem Land, das nicht zur EG gehört, mitbringen. Was muss ich bei der Einreise beachten?

Seit dem 01. Oktober 2004 gelten für Haustiere (Hunde, Katzen und Frettchen) neue Tiergesundheitsbestimmungen der Europäischen Gemeinschaft. Die neuen Regelungen dienen dem Schutz vor Einschleppung und Verbreitung der Tollwut.

Damit es bei der Einreise keine Probleme gibt, muss jedes Haustier, das aus einem Drittland stammt und in die EG eingeführt wird,

* mit einem Mikrochip oder - übergangsweise bis 02. Juli 2011 - mit einer lesbaren Tätowierung eindeutig gekennzeichnet sein,

* eine ordnungsgemäße Tollwutschutzimpfung haben,

* von einer amtlichen Veterinärbescheinigung begleitet sein, in dem die Mikrochipnummer oder die Tätowierung eingetragen sind. Zusätzlich sind Impfpapiere sowie ggf. der Befund eines Bluttests mitzuführen.

Bei Reisen aus einem Drittland, in dem Tollwut vorkommt oder dessen Seuchenstatus unbekannt ist, z.B. Türkei, Ägypten, Marokko, Tunesien, Thailand, Indien

* muss im betreffenden Land vor der Ausreise ein Bluttest (Tollwutantikörpertest) in einem EG-zugelassenen Labor durchgeführt werden,

* muss vom Zeitpunkt des Bluttests bis zur Einreise eine Wartefrist von drei Monaten eingehalten werden.

Aufgrund aller einzuhaltenden Wartezeiten (für Impfung und Bluttest) können aus diesen Ländern stammende Hunde, Katzen und Frettchen die tierseuchenrechtlichen Einreisebedingungen im Rahmen des Reiseverkehrs frühestens im Alter von sieben Monaten erfüllen.

Es ist außerdem zu beachten, dass:

* diese Vorschriften auch für die Mitnahme von gefundenen Tieren gelten (Strandhund/Hotelkatze),

* nicht mehr als fünf Tiere mitgeführt werden dürfen.

Bei der Einreise mit Tieren, für die die oben angeführten Anforderungen nicht erfüllt sind, muss damit gerechnet werden, dass die Tiere an der ersten Grenze der EG kostenpflichtig vom Amtstierarzt entweder ins Herkunftsland zurückgeschickt, für mehrere Monate in Quarantäne genommen oder unter Umständen auch die Tötung der Tiere angeordnet werden kann.

Weiterführende Informationen über die tierseuchenrechtlichen Bestimmungen erhalten Sie beim Tierarzt, beim zuständigen Amtstierarzt oder auf der Seite des Bundesministeriums für Ernährung, Landwirtschaft und Verbraucherschutz zum Thema "Reisen mit Haustieren".

Ich hab jetzt mal gesucht, weil ich das auch nur vom Hören - Sagen kannte. Ich glaube Du musst Dir einige Infos beschaffen und eventuell Bluttests machen lassen und dann könnte es gehen. Aber ich irgendwas von 3 Monate altem Bluttest gelesen - also informiere Dich schnell und vielleicht hast Du ja Glück. Ich hoffe Dir ist geholfen. Ich will nicht mit Hören-Sagen Dir den Urlaub versauen. Und wie Du gelesen hast, gelten die Quarantäne-Bestimmungen nicht für alle Teile der USA. Also Sorry, da war ich wohl voreilig. Es tut mir leid. Ich will nicht bewusst falsche Infos rausgeben.

Link to comment
Share on other sites

Filed: Citizen (apr) Country: Germany
Timeline

Oh Gott!!!! Meine Guete... Und was passiert mit Streunern die einfach ueber die Grenze laufen?! Nee, das ist zu gefaehrlich!! Entweder ich finde jemanden, der sich um die Katze kuemmert oder ich muss diese Katzenpension in Anspruch nehmen... Im Moment schaut's eh danach aus, dass mein Mann gar keinen Urlaub kriegt und ich allein nach Deutschland fliege (muss ja so viel Zeug noch rueberholen). :( Aber er kann dann wenigstens unsere Katze hueten...

Danke Jana, das sind echt gute Infos!

AOS

8-4-2006 Date of NOA's

1-4-2007 Green Card in mail

Removal of conditions

9-29-2008 I-751 delivered to CSC

12-29-2008 Green Card ordered :)

Citizenship

10-15-2011 Package sent to NSC

10-17-2011 NOA Priority Date

11-25-2011 Biometrics done

11-29-2011 In line for interview scheduling... woohoo!

12-20-2011 Interview scheduled ...received letter 3 days later

01-24-2012 Interview & Oath

Done!

Link to comment
Share on other sites

Filed: K-1 Visa Country: Germany
Timeline

Anna,

mich hat die ganze Sache irgendwie an die menschliche Einwanderungssituation erinnert .... Die machen es wirklich niemandem leicht ...

Ich hoffe Du und Dein Mann kriegt das mit dem Urlaub hin!!!!

Link to comment
Share on other sites

 
Didn't find the answer you were looking for? Ask our VJ Immigration Lawyers.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
- Back to Top -

Important Disclaimer: Please read carefully the Visajourney.com Terms of Service. If you do not agree to the Terms of Service you should not access or view any page (including this page) on VisaJourney.com. Answers and comments provided on Visajourney.com Forums are general information, and are not intended to substitute for informed professional medical, psychiatric, psychological, tax, legal, investment, accounting, or other professional advice. Visajourney.com does not endorse, and expressly disclaims liability for any product, manufacturer, distributor, service or service provider mentioned or any opinion expressed in answers or comments. VisaJourney.com does not condone immigration fraud in any way, shape or manner. VisaJourney.com recommends that if any member or user knows directly of someone involved in fraudulent or illegal activity, that they report such activity directly to the Department of Homeland Security, Immigration and Customs Enforcement. You can contact ICE via email at Immigration.Reply@dhs.gov or you can telephone ICE at 1-866-347-2423. All reported threads/posts containing reference to immigration fraud or illegal activities will be removed from this board. If you feel that you have found inappropriate content, please let us know by contacting us here with a url link to that content. Thank you.
×
×
  • Create New...